luni, 15 septembrie 2014

25 Years After

Chiar dacă nu mai sunt activ pe blog, neglijându-l în favoarea altor mijloace de comunicare poate mai rapide, scriu acest articol pentru că astăzi am aflat despre o iniţiativă frumoasă, pe care cred eu că merită să o spijinim. Cel puţin pe mine unul m-au convins tinerii entuziaşti din Asociaţia Simultan, care s-au decis să organizeze un proiect inedit care să ne aducă în memorie faptul că au trecut 25 de ani de la Revoluţia din Decembrie 1989, prin intermediul artei în spaţiul public. Proiectul va putea fi urmărit în Timişoara şi Bucureşti  în luna decembrie a acestui an. Nu vă dezvălui aici toate detaliile despre "Cald la Rece. Revoluţie la timpul prezent" - aşa se intitulează proiectul -   pentru că vreau să vă încurajez să aflaţi chiar de la iniţiatori mai multe.
Vă mai spun doar că putem ajuta la realizarea acestui proiect sustinând campania de strângere de fonduri lansată aici. Este cu atât mai frumoasă iniţiativa cu cât se va finanţa din fonduri private şi în special din donaţii personale. Cred că este cel mai autentic mod de a arăta că ne amintim cu-adevărat...
În fine, iniţiatorii ne aruncă şi o provocare, să împărtăşim o experienţă personală legată de momentul revoluţiei pe site-ul 25 Years After.

Eu voi răspunde acestei provocări aici. Nu am fost implicat direct la revoluţie, am urmărit şi eu împreună cu o ţară întreagă la televizor evenimentele, dar ce am văzut m-a marcat, chiar dacă eram destul de mic - făcând o glumă, aş putea spune că revoluţia mi-a întrerupt frageda carieră de pionier, ceea ce devenisem doar cu o lună înainte. În acele zile eram în vacanţa de iarnă la bunici lângă Bucureşti, aşa că am fost ferit de ce se petrecea în capitală, însă am fost marcat şi influenţat mult şi în destinul meu ulterior de ceea ce s-a întâmplat atunci şi, mai ales, de ceea ce s-a întâmplat în văzul nostru al tuturor, odată cu obţinerea libertăţii, după căderea regimului Ceauşescu, în zilele şi lunile care au urmat...

Un comentariu:

Rent a car Otopeni spunea...

Interesant articolul.