duminică, 24 martie 2013

Democraţie este doar atunci când dictez eu

Ar fi banal să remarcăm, pentru a câta oară, că Traian Băsescu nu respectă statutul nepartizan presupus prin funcţia de Preşedinte al României - de data asta, faptul fiind recunoscut chiar prin spusele sale.
Ceea ce mi s-a părut de-a dreptul halucinant însă, în declaraţia cu totul nepotrivită din această seară a lui Traian Băsescu, pe care o găsiţi în variantă integrală în acest articol din România Liberă, a fost următoarea propoziţie:
"PDL-ul a demonstrat că poate fi ţinut pe o direcţie democratică atâta timp cât a ştiut de un lider autoritar."
O contradicţie în termeni, un non-sens, care însă trădează o gândire cu oarece tendinţe paranoiace de tipul "Democraţie este doar atunci când dictez eu".

Din păcate sau din fericire, pericolul cel mai mare pentru noi toţi nu vine sau nu mai vine de la Convenţia PDL sau de la declaraţiile iresponsabile ale lui Traian Băsescu. Privesc cu îngrijorare ce se întâmplă în aceste zile în Cipru (un articol cu cele mai recente evoluţii găsiţi în Ziarul Financiar), mai ales din cauza soluţiei foarte proaste de taxare a depozitelor bancare. Fără să intrăm în prea multe detalii privind situaţia din Cipru, semnalul este unul dezastruos pentru toată zona euro şi va eroda grav încrederea în bănci. Mai mult, este o lovitură dată la nivel de principiu idei de proprietate privată, esenţială în economiile de piaţă performante.
Un comentariu din care reiese foarte bine cum se răsfrânge direct asupra fiecăruia dintre noi această decizie am citit aici.
Ca să găsesc o nuanţă optimistă în acest tablou ameninţător, mă uit la Constituţia României, atât de criticată, în care s-a reuşit totuşi, după îndelungi insistenţe ale PNL la vremea acea, introducerea tezei de proprietate privată garantată. Această barieră juridică pentru aplicarea unor idei similare la noi este totuşi prea puţin pentru a compensa problemele economice şi uneori problemele de direcţie cu care se confruntă Uniunea Europeană în prezent.

5 comentarii:

dvg-original spunea...

Salut imi place blogul tau, vreau sa stiu daca te intereseaza un schimb de linkuri cu www.dvg-original.com , eu te-am adaugat deja.Astept raspunsul tau, Multumesc frumos.

amenajari living spunea...

Un blog foarte interesnat! Felicitari!

cantare electronice spunea...

Din cauza acestora nu va mai ramane nimeni aici....

carucioare copii spunea...

Bine spus!

anunturi gratuite spunea...

Citesc pentru prima oara acest blog, cu siguranta voi mai reveni.