miercuri, 2 mai 2012

Componenţa Guvernului propus de Victor Ponta

Lista noului guvern propus a venit repede, la nici o zi lucrătoare de la nominalizarea premierului, în condiţiile în care vorbim totuşi de un guvern cu o componentă politică diversă. Totuşi, propunerile de miniştri au fost aşteptate cu mai multă nerăbdare ca niciodată parcă, cel puţin de media. În seara asta, anunţul oficial a apărut:
■Ministerul de Finante, Florin Georgescu



■Ministerul Afacerile Externe, Andrei Marga


■Ministerul Justitie, Titus Corlatean


■Ministerul Economiei, Daniel Chitoiu


■Ministerul de Interne, Ioan Rus


■Ministerul Apararii, Corneliu Dobritoiu


■Ministerul Agriculturii, Daniel Constantin


■Ministerul Muncii, Mariana Campeanu


■Ministerul Educatiei, Corina Dumitrescu


■Ministerul Transporturi, Ovidiu Silaghi


■Ministerul Sanatatii, Vasile Cepoi


■Dezvoltare si Turism, Eduard Helvig


■Ministerul de Cultura, Mircea Diaconu


■Ministerul Comunicatii, Dan Nica


■Ministerul Afacerilor Europene, Leonard Orban


■Ministrul Administratiei, Victor Paul Dobre


Patru ministri delegati:


■Ministrul delegat pentru dialog social: Liviu Marian Pop


■Ministru delagat pentru Mediul de Afaceri: Lucian Isar


■Ministru delegat pentru Relatia cu Parlamentul: Mircea Dusa


■Ministru delegat pentru Strategii Guvernamentale: Victor Alistar


Propunerile vor trebui mai întâi validate în forurile celor trei partide componente ale USL, iar mai apoi, pasul decisiv - votul Parlamentului.
Câteva informaţii despre cei propuşi să facă parte din noul Guvern am găsit în revista Capital.
Noul Guvern are o misiune dificilă, şi spun asta nu doar ca o formulă "corectă" politic. Un guvern cu un mandat de aproximativ 6 luni, care trebuie să asigure organizarea corectă a alegerilor, să gestioneze economia firavă a României, dar să facă şi trecerea de la o structură a administraţiei totalmente politizată cu scopul de a menţine artificial o formulă guvernamentală care se baza, din punct de vedere al votului popular, pe doar aproximativ 30% din Parlament, la o situaţie de normalitate.

2 comentarii:

ADRIAN spunea...

Sper sa fie un guvern de cat mai scurta durata caci primul lucru ar fi sa organizeze alegerile mai devreme decat noiembrie. Ar trebui sa se limiteze la asta caci nu ma bucura nici pentru Ioan Rus la Interne nici pentru Marga la externe.

In legatura cu lista USL, eu cred ca trebuie sa o aflu in primul rand de la USL si nu de la primarie? Ce treaba are una cu alta? Daca dl candidat pentru functia de primar se anunta si vorbeste despre o echipa, mie mi se pare in continuare de extrema nepolitete din partea dumnealui a nu-i nominaliza pe acei oameni care-i compun pana la urma echipa de cursa electorala. Lista candidatilor la consiliu nu este nicaieri de parca ar fi vreun secret sau vreun motiv de rusine. Nu voi vota cu Rares Manescu (si nici pe ceilalti fie ca sunt ticalosi sau pacalici) dar voi vota lisa USL dintr-un singur motiv - daca Liviu Jicman se regaseste in pozitie eligibila. Daca nu, nu voi vota nici aceasta lista care e mult prea secreta pentru gustul meu.

Liviu Jicman spunea...

@ Adrian
Cu scuze, acum am vazut comentariul... dar am desecretizat-o oricum intre timp.
Va multumesc la modul cel mai sincer pentru incredere si la acelasi mod, va marturisesc ca am o parere foarte buna despre aceasta echipa din care am ocazia sa fac parte, chiar daca formula finala am aflat-o si eu cu foarte putin timp inainte de depunerea candidaturilor. Pe colegii mei liberali care sunt candidati ii cunosc foarte bine de mult timp si sunt convins ca vom face treaba buna impreuna: cei "noi" ca mine si cei "experimentati" care nu sunt la primul mandat. Cat despre colegii de alianta, pe care i-am cunoscut mai recent, dar mi-au facut o buna impresie, sunt optimist ca e o combinatie buna intre tineri, oameni cu experienta in administratia locala, in invatamant samd.
PS: E dificil pentru candidatul la primar sa fie politic corect facand nominalizari cand e vorba de o lista cu 34 de pozitii, combinata din 3 partide.