sâmbătă, 5 mai 2012

... că aşa-i pe şantier!

Astăzi am avut nenorocul să merg o stradă din sectorul 6 vis-a-vis de locul de muncă, respectiv pe Bulevardul Uverturii din sectorul 6. Am avut norocul totuşi să încetinesc pasul la un moment dat, iar cataroiul ce ar fi putut să-mi pice în cap să cadă la 5 centimetri în faţa mea.
Asta pentru că în sectorul 6 se lucrează:
Firma care instalase ceva schele la faţada acestui bloc organizase, zice-se, un şantier într-o totală bătaie de joc. Un nene ciocănea tencuiala undeva pe la etajul 3, fără niciun fel de protecţie, bucăţile săreaua care în stradă, care pe trotuar. Eu am fost totuşi prevăzător şi am luat-o prin zona special amenajată pentru trecerea pietonilor. Dar tocmai prin aceasta a căzut cataroiul în faţa mea. În poza următoare puteţi zări bucăţile de tencuială şi alte mizerii care cădeau şi se adunau prin zona destinată trecerii pietonilor:

Tot din această imagine puteţi observa că oamenii care treceau prin "spaţiul special amenajat" trebuiau să meargă în genunchi sau cocoşaţi, pentru că era mai ... scund decât înălţimea medie a trecătorilor:

O imagine mai detaliată în care se poate vedea cam cum se lucra la faţada blocului. Scuzaţi calitatea, pozele sunt făcute cu telefonul mobil, nu m-am aşteptat fiu în situaţia de a mă apăra de cărămizi pe stradă, în zonă comercială, cu farmacii, bănci, magazine ş.a..

Şi o fotografie cu sigla firmei, ca să ştim despre cine vorbim:

Cred că astfel de situaţii sunt grave, fiind vorba despre nişte neglijenţe inadmisibile, care pot avea urmări tragice. Cu atât mai mult cu cât chiar zilele trecute s-a întâmplat un accident groaznic cu o schela tot în sectorul 6, chiar la mine în cartier. Cred că şi atunci nu furtuna a fost de vină, ci prostia şi nesimţirea.
În final, deşi subiectul este unul serios, închei cu o notă de amuzament amar. Iată-l şi pe Dorelul din povestea noastră, care făcea alimentarea cu apă a echipei de pe şantier, aruncând sticla cu apă în sus:
PS: Am întrebat pe cel care mi-a fost indicat ca un fel de şef, inginer sau ce era el pe acolo, ce se întâmpla dacă-mi cădea cărămida în cap. Acesta mi-a răspuns: "Aşa-i pe şantier!"

6 comentarii:

Anonim spunea...

hai repede cu santierul Dorele, poate mai scoatem un 1-2 la suta in sondaje...
Eu sper ca oamenii din sector s-au trezit si scapam de fratii Printreusi de la sectorul 6. Prietenii stiu de ce fratii...

Madalin spunea...

Nu e un lucru rau ca se reabiliteaza blocuri. Sunt sigur ca nu e nimic iesit din comun fata de alte santiere din capitala. Romanul stie doar sa se planga si sa fie nemultmuit in loc sa aprecieze ce are si ce i se ofera.

filip spunea...

cum ar trebui sa arate santierul?! schelele sa fie din inox, stralucitoare, sau care e problema? au panza de protectie, si sa fim seriosi, cine merge pe langa/sub schele?! doar cine cauta o piatra in cap.

eu ma bucur ca se reabiliteaza blocurile. si locatarii sunt sigur ca sunt si mai fericiti decat mine

stefan g spunea...

pai...zonele acestea oricum sunt ocolite...acum nu trebuie sa cautam vinovati...daca e sa se intample, se intampla...un santier e santier pana la urma.

roxana n spunea...

mie mi se pare un santier ca oricare altul, asa e in Romania, nu numai in sectorul 6, de parca nu suntem obisnuiti. De ce sunteti rai acum? Ar trebui sa stiti sa multumiti pentru ca exista acel santier si multe altele, inseamna ca le lucreaza si se face ceva.

Liviu Jicman spunea...

@ Madalin, Filip, Stefan G, Roxana N
Cred ca este un lucru absolut natural, logic si firesc din punct de vedere sociologic sa fie asa multi cei care considera ca e normal sa-ti mai cada cate o piatra in cap pe strada. Eu sunt un ciudat inteleg ca merg pe strada, ca am "cautat pietre in cap". Probabil ca am vrut sa mor ca sa-l compromit pe primar...
Pentru curiosi, vin cu precizarile necesare:
Piata a cazut cand am iesit din sediul ING de pe Uverturii, am deschis usa, am facut un pas si in fata mea a cazut cataroiul. Nu puteam alege o ruta alternativa, traversa pe partea cealalta a strazi samd. Am precizat ca era zona comerciala. Imi cer scuze ca am avut treaba acolo. As fi ales o alta banca, insa incercam sa tranfer niste bani imprumutati de la cineva care avea cont la ING.
Pentru Madalin, care spunea ca romanul nu apreciaza "ceea ce i se ofera":
Nu "ni se ofera nimic", totul se face PE BANII NOSTRI, doar ca la preturi mult mai mari decat pretul pietei, ce-i drept, ca trebuie sa se fure mult, mult, mult sa ajunga putin si la aia mititei.
La primarie sunt angajatii nostri sau unii care ne ofera cand vor cate ceva din generozitate??
@ Filip
Panza de protectie, daca ne uitam atent, NU ACOPERA LOCUL IN CARE CIOPLEA IN TENCUIALA MUNCITORUL CEL CRETIN DE PE SCHELA.