vineri, 20 aprilie 2012

Am revenit, cu o propunere: Proiecte pentru Bucureşti

Am revenit! După aproape două săptămâni de absenţă pe blog, reiau comentariile şi interacţiunea cu cititorii de Perspective. Chiar dacă n-am stat complet izolat de on-line, am făcut o pauză cu postările aici din motive subiective şi obiective. N-am fost în formă suficient încât să pot interacţiona prea mult cu computerul, însă poate că în această perioadă puţină linişte şi puţin timp de reflecţie în apropierea sărbătorii Paştelui au fost binevenite pentru toţi. Cel puţin pentru mine au fost, iar spre una dintre concluzii mă îndreptam chiar în titlul ultimei mele postări - vorbind despre lucruri cu adevărat importante.
O să încerc să scriu mai mult despre lucruri care rămân, despre idei, despre proiecte, despre probleme reale de care ne lovim şi pentru care am putea găsi soluţii, şi mai puţin despre gâlceava de zi cu zi, care ne împiedică adesea să vedem ansamblul. Desigur că anumite subiecte sau subiecţi nu ne pot lăsa indiferenţi şi nu voi evita să mă pronunţ dacă e cazul. Construcţia este cea care ar trebui totuşi să rămână proritară.
Cu atât mai mult cu cât suntem aproape de campania electorală pentru alegerile locale, în care îmi doresc să discutăm în primul rând despre soluţii pentru o administraţie mai bună în Bucureşti, despre proiecte de dezvoltare urbană, despre perspectivele oraşului şi mai puţin despre cine-ce-a-zis, despre mercato-ul de primăvară pe piaţa politică sau despre cine se pricepe să cumpere mai multe voturi. Cât despre candidaţi, după mine, primul şi cel mai important criteriu după care poate fi judecat un actor politic este garanţia de credibilitate şi competenţă pe care o oferă ca persoană în sprijinul proiectelor pe care le asumă.

Vă propun pentru perioada următoare să ne concentrăm atenţia asupra unor proiecte şi soluţii pentru Bucureşti, pentru administraţia locală. Vă voi propune şi eu câteva idei şi voi lansa o invitaţie deschisă tuturor - în special, ca o provocare pentru bloggeri - să veniţi cu propuneri şi proiecte pentru o viaţă mai bună a bucureştenilor. Aşadar aştept şi criticile dumneavoastră, dar şi propuneri pe care le voi prelua şi promova cu dragă inimă în dezbatere fie aici, fie pe alte site-uri. Şi poate organizăm mai târziu şi o dezbatere live off-line şi on-line, ca între bloggeri, pe câteva dintre aceste teme, astfel încât să putem distinge între promisiuni nerealiste sau nerealizate şi răspunsuri concrete care ne pot face viaţa mai bună.

3 comentarii:

Lilick spunea...

O propunere excelenta, Liviu!

Anonim spunea...

De acord! Propun sa incepem cu cainii vagabonzi. Ca locuitori ai Bucurestiului, avem dreptul la o viata civilizata. Cainii vagabonzi au si ei dreptul la o viata civilizata alaturi de un stapan responsabil, sau la o moarte care sa ii scuteasca de a muri de foame, de frig, otraviti, loviti de masini samd.

Costina

Costina

kulturspot spunea...

Propunere: eutanasierea, amenzi mari pentru cei care abandoneaza dupa acest proces + amenzi mari pentru cei care-i hransesc & foarte mari pentru ONG-urile care ii apara in mod declarativ si atat.

Sustin si eu rezolvarea problemei cainilor vagabonzi. Nu sunt o criminala si iubesc animalele, insa de la inceputul campaniilor de protectie / non-eutanasiere, s-a inmultit numarul de caini de la blocul meu din Militari.

Acum masinile din parcare si coltul blocului/staria de autobuz sunt pazite de niste caini noi, mai fiorosi decat cei vechi, care, evident, nici ei nu au disparut. La fel este situatia trecerii de pietoni de la celalalt colt al blocului.

Imi pare ca animalele si-au impartit orasul pe zone de influenta, fiecare aparandu-si zona cu putere si violenta de oameni si alti caini.