sâmbătă, 14 mai 2011

Scurt comentariu despre alegerile interne în PDL

Despre alegerile interne din PDL nu am comentat prea multe, pentru că ar fi un semn de ipocrizie din partea mea să-mi fi dat public cu părerea dacă e mai bine pentru români să câştige unul sau altul dintre candidaţi. Cred că o guvernare mai bună poate fi dată de PNL, nu de una sau alta din taberele PDL-iste, cu atât mai puţin după exerciţiul trist pentru noi toţi arătat în ultimii doi ani şi jumătate.
Ceea pot să remarc totuşi post-factum este că mecanismul, vizibil pentru toată lumea şi acuzat azi chiar de un om implicat din interior - Vasile Balga - prin care deciziile importante nu se iau în forurile de conducere ale partidului, ci în altă parte duce, mai devreme sau mai târziu, la moartea oricărei organizaţii care practică asta.

7 comentarii:

Deceneu spunea...

Doua erori care se fac si care au degradat viata politica.
- Neimplicarea si in final ignorarea totala a membrilor de partid si chiar a celor din conducerile de nivel mediu, provoaca frustrare si duce la abandonul conducerii da catre oamenii cu potential dar fara functii, sau a celor cu funtii mici.
- Alegerile pe filozofia majoritara, marginalizeaza grupuri de persoane si duce la slabirea partidelor sau chiar la fragmentare.
Sistemul proportional mentine pe cel care a pierdut la putere, si obliga pe castigator la convietuire cu adversarii, adica il obliga sa respecte democratia.
Sistemul majoritar favorizeaza alunecarea spre autoritarism, atata in partide cat si alegerile Parlamentare.

ADRIAN spunea...

Am si eu speranta revenirii PNL la guvernare si sper ca realegerea lui Boc sa-i scoata in final in afara jocului politic pe portocalii. Insa, marturisesc, sunt din ce in ce mai sceptic in ceea ce priveste capacitatea de reactie coagulata a PNL, cu rezultate intr-o buna guvernare precum cea Tariceanu. Care ar fi putut fi si mai buna pe alocuri. Din pozitia de oservator neavizat extern, am senzatia ca ce spune Deceneu in legatura cu ignorarea membrilor de partid se petrece chiar in PNL. Sau cel putin capacitatea de comunicare in PNL este extrem de modesta. Chiar si pe acest blog dialogul lipseste din lipsa raspunsurilor. Iar asta se vede cu ochiul liber si la alte bloguri liberale - doua din sectorul 6 (nu le nominalizez), Uioreanu, Mihalache ... exemple mai sunt. Enunturile unidirectionale sfarsesc prin a nu mai avea de fapt nicio directie.

Deceneu spunea...

Blogul nu este potrivit pentru dezbateri, dar un partid care respecta membrii, simpatizantii si democratia ar fi trebuit sa aiba un forum de dezbateri.
In 2003-2004 existau forumuri la majoriotatea partidelor politice. Pana si PNTCD a avut forum pana in ianuarie 2005 cand l-a desfintat Dl Ciuhandu.

Liviu Jicman spunea...

@ Deceneu
De acord cu primul comentariu. Totusi, de ce nu ar fi un blog locul potrivit pentru dezbateri? Eu ma gandeam ca tocmai asta ar fi scopul...

@ Adrian
Unidirectionale... in ce sens? In ceea ce priveste blogul meu, mi-am propus de la deschiderea lui sa fie un instrument de comunicare, evident asumand implicarea mea politica si partinica, dar in numele si din perspectiva mea, nu dintr-una oficiala a partidului.
In rest, sigur ca in privinta comunicarii, intotdeauna e loc de mai bine, inclusiv la noi.

ADRIAN spunea...

Unidirectionale in sensul de la emitent la receptor. Eu, receptorul, mai comentez pe ici pe colo dar arareori catadicseste cineva sa raspunda (cu exceptia constanta a lui Varujan Vosganian).
Exemplele concrete sector 6: Conona Petrescu si colegul blogger "atitudini". Dl Uioreanu nu are comentatori. In aceste conditii, desi erm unic comentator, domnia sa a decis sa nu-mi raspunda nici macar cu un clasic : "stai jos ... nota doi!" la cele doua articole la care am reactionat. Codrin Scutaru, Dan Mihalache ... sa continui? Pai daca la intinsul mainii exista o eticheta in sensul in care nu ii voi intinde eu mana dlui Vosganian ci il voi astepta pe dansul sa faca acest gest iar daca dl Vosganian imi intinde mana ar fi o jignire sa nu i-o strang, in blogosfera nu cred ca exista o astfel de regula. Totusi, publicarea unui alt articol fara a raspunde celor ce au avut o vorba de zis la cel anterior mi se pare ca echivaleaza cu ignorarea mainii intinse. Caz in care nici nu se mai pune problema vreunui dialog ... Asta o spun strict pentru exemplificarea in domeniul subtirimii obrazului caci, altfel, cine puii mei e Codrin Scutaru sa ma preocupe pe mine lipsa reactiei :)) ??! E posibil sa existe un fond narcisist la unii oameni care au decis sa intre in lumea politica care ii face sa creada ca rolul lor e sa emita axiome pe care lumea sa le conspecteze ... aceasta nu este comunicare.

Liviu Jicman spunea...

Va impartasesc parerea ca raspunsul la comentarii este binevenit si necesar, cu atat mai mult pe un blog. Altminteri, chiar ca solutie tehnica, la ce bun sa ai blog si nu un site mai elegant si fara forumuri. Nu cred ca e treaba mea sa-mi dau cu parerea despre blogurile altora, pe cele pe care le apreciez le-am pus in blogroll, in rest tine de timpul, talentul si managementul fiecaruia... Doar ca nu intelegeam referirea la acest blog, ca in principiu incerc sa dau feedback, in masura in care am ceva de zis sau vreun raspuns disponibil. Chiar mi-as dori interpelari mai numeroase, ca sa fiu sincer.

ADRIAN spunea...

Atunci e de bine!
Probabil ca voi afla raspunsul la intrebarea pusa acum trei luni la:
http://liviujicman.blogspot.com/2011/02/sedinta-de-consiliu-local-la-sectorul-6.html