vineri, 11 martie 2011

Din nou despre turnători şi lustrabili

Cred că am mai explicat pe blog cu alte ocazii ce cred eu despre despăţirea de comunism şi reforma morală pe care această despărţire ar presupune-o.
Cazul Voiculesc a trezit reacţii ampla, mult prea ample pentru un fapt care - în opinia mea - nu este nicidecum o surpriză. Din păcate nu suntem conduşi de o clasă politică imaculată, ba dimpotrivă. Aşa că doar jocurile de imagine cred că au fost cele care au amplificat importanţa verdictului definitiv al justiţiei române.
Dar, trecând peste aceste aspecte, cu acest prilej aş vrea să reiau opinia mea pe acest subiect, pe care am expus-o în sitenză şi pe site-ul "spune şi tu" care ne propune o dezbatere.
Sunt printre cei care trăiesc cu convingerea că tema anti-comunismului nu este niciodată expirată, deşi evident că ar fi mai bine să se rezolve mai devreme.
Iniţiatorii din anii 90 ai pacgetului reformei morale, cei care în acele vremuri se luptau cu marele FSN, au venit cu o viziune coerentă şi logică:
- Şefii represiunii comuniste, adică activiştii de partid, în frunte cu secretarii judeţeni ai PCR, alături de conducătorii securităţii să fie excluşi din viaţa publică, iar asta însemna legea lustraţiei
- slugile lor, executanţii, cei care erau doar instrumente şi care au făcut asta din slăbiciuni omeneşti să poată continua, dar cu cpndiţia ca alegătorul de rând să le cunoască aceste slăbniciuni; asta însemna CNSAS şi deconspirarea turnătorilor.
Din păcate, ca şi în alte privinţe, la noi s-a aplicat acest lucru drept într-un mod strâmb: I-am bălăcărit pe turnători şi i-am lăsat în spate pe cei care îi manevrau. Această situaţie produce în mod evident distrosiuni faţă de o moralizare a mediului politic sau a elitei societăţii româneşti în general.
Tot din păcate, au fost mai multe mandate şi cicluri parlamentare în care PNL a fost singurul partid susţinător coerent al acestei viziuni, dar fără să aibă o majoritate în spate.
În concluzie, nu pot decât să sper că vom ajunge într-un târziu, măcar la pensia celor vizaţi, să trîim într-o logică normală şi a bunului-simţ. Deocamdată avem doar mascarade.

Niciun comentariu: