luni, 13 decembrie 2010

O veste bună: Gheorghe Udrişte citeşte "Perpective"

Vă promiteam un interviu în exclusivitate cu dl. Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex. În urma articolului postat de mine joi, am primit o reacţie ce poartă antetul Metrorex, Serviciul Cabinet Director General şi Relaţii Publice şi semnatură domnului Udrişte. Şi pentru că punctele de vedere diverse nu sunt doar acceptate, ci chiar încurajate pe blogul "Perspective", în continuare puteţi citi varianta completă a răspunsului primit:

"Stimate domnule Liviu Jicman,

Am fost plăcut surprins să constat interesul dumneavoastră în legătură cu dezvoltarea reţelei de metrou din Municipiul Bucureşti. Cu toate acestea am observat că, probabil datorită unei insuficiente comunicări a noastră, fie către mass-media fie către public, nu toate informaţiile utile au ajuns la dumneavoastră.
De pildă, azi 10 decembrie 2010 accesând blogul dumneavoastră constat că citaţi ziarul „Gândul” cu două veşti: una bună şi una proastă şi de aceea încerc să vă atrag atenţia asupra faptului că pentru ambele viitoare linii de metrou avem numai veşti bune.
Proiectul privind linia de legătură a reţelei de metrou a Municipiului Bucureşti cu zona de nord a oraşului şi implicit cu cele două aeroporturi „Aurel Vlaicu” – Băneasa, respectiv „Henri Coandă” – Otopeni, se află deja în curs de implementare.
Documentaţia şi indicatorii tehnico – economici au fost aprobate prin Hotărâre a Guvernului României, finanţarea este deja asigurată printr-un credit al Guvernului Japoniei, iar acordul de finanţare a fost ratificat prin lege de către Parlamentul României.
Metrorex a demarat deja procedura de selecţie şi contractare a serviciului de consultanţă şi asistenţă tehnică pe durata întregului proces de implementare a proiectului.
Conform planificării făcute, pe care o urmărim cu acurateţe, estimăm că în prima parte a anului 2011 vor fi contractate servicii de consultanţă, după care în circa un an de zile vor fi elaborate proiectul tehnic preliminar şi documentaţiile de achiziţie a contractelor de lucrări. Este foarte probabil ca lucrările de execuţie la structura tunelelor şi a staţiilor să înceapă la finele anului 2012 – începutul anului 2013, iar punerea în exploatare cu călători să se facă într-un interval de circa 5 – 6 ani de la începerea lucrărilor.
Şi pentru proiectul Liniei 5 de metrou, Drumul Taberei – Universitate – Pantelimon, veştile sunt bune.
Proiectul se află deja în curs de implementare, sursa de finanţare este certă, iar lucrările la structura tunelelor şi a staţiilor vor demara la începutul anului 2011.
Contractul de lucrări pentru o parte a tronsonului Drumul Taberei – Eroilor a fost deja adjudecat – este vorba de lotul staţie şi depou Valea Ialomiţei – iar pentru lotul Drumul Taberei – Eroilor procedura va fi încheiată şi contractul de lucrări va fi semnat în cursul lunii ianuarie 2011.
Se estimează că lucrările de structură la tunele şi staţii vor dura mai puţin de 2,5 ani şi concomitent vor demara lucrările de dotări cu echipamente şi achiziţii trenuri în vederea punerii în exploatare cu călători.
Apreciem că punerea în exploatare cu călători se va realiza în perioada 2014 – 2015.
Se cuvine să menţionez interesul deosebit şi sprijinul Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, al Ministerului Finanţelor Publice şi al Guvernului României faţă de dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii de transport public a Municipiului Bucureşti, manifestat prin aprobarea investiţiilor în zona metroului şi garantarea creditelor contractate pentru realizarea celor două linii de metrou.
Totodată vă informez că în prezent sunt în plină desfăşurare lucrări de dotări cu echipamente şi finisaje în vederea punerii în funcţiune cu călători a două noi staţii de metrou, Pajura şi Parc Bazilescu pe Linia 4 Gara de Nord – Laminorului – Lac Străuleşti, sursa de finanţare fiind asigurată de asemenea de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii prin bugetul de stat.
Cele două staţii vor fi puse la dispoziţia utilizatorilor în prima parte a anului 2011.
Şi tot ca o veste bună, vă mai informăm că au fost deja demarate lucrările pentru montarea de lifturi şi platforme la toate staţiile de metrou în exploatare spre a creşte gradul de accesibilitate, siguranţă şi confort a tuturor categoriilor de utilizatori la întreaga reţea de metrou în exploatare.
Reţeaua metroului din Bucureşti se întinde pe o lungime de 70 km cale dublă şi 49 de staţii distribuite pe 4 linii magistrale; zilnic utilizează metroul circa 630 – 650 mii de călători.
Sărbători Fericite, la cât mai mulţi ani şi veşti bune!

Cu stimă,

DIRECTOR GENERAL,

Ing. Gheorghe UDRIŞTE
"

2 comentarii:

ADRIAN spunea...

Multumesc pentru linkul de la postarea anterioara! Astept insa cu interes o manifestare a consilierilor municipali PNL fata de aberatiile cu care ne confruntam din partea dlui PG.
Acum, in ce priveste dl. Udriste as rade si cu ... dar sunt asezat prea bine pe scaun. Doi ani jumate pentru a face ceva la metrou? Trebuie sa fiu cel putin naiv sa cred asa ceva cand stim cu totii ca nici macar asfaltul din jurul caricaturii lui Carol I n-a putut sa fie gata la timp pentru inaugurare ... Adic inteleg ca dl Udriste ne crede tampiti daca ne gandim la cat a durat lucrarea la pasajul Baneasa sau, in general, cat dureaza sa se faca ceva la infrastructura publica. Numai distrugerile patrimoniului se fac repede caci intoteauna astea s-au mulat pe interesele EUROCONSTRUCT, APOLODOR, TEHNOLOGICA RADION adica mafia care impinge "politica" de la spate.
Revenind la metrou as vrea sa stiu si eu cum se face ca aflam intotdeauna "ca s-a hotarat deja" si niciodata nu exista dezbateri publice in ce priveste traseul, sistemul, alte asemenea? Cine spune de exemplu ca metroul trebuie sa fie integral bagat intr-un tunel?

ADRIAN spunea...

A ... si era sa uit! Pai statiile de care zice "monseur", alea de dincolo de podul Constantei erau cam facute de pe vremea impuscatului dar au fost lasate in abandon. Acolo s-au format niste microzone interesante din punct de vedere biologic caci statiile au fost inundate si stiu ca in urma cu niste ani a fost organizata acolo o "expeditie" speologica condusa de Cristian Lascu de la National Geographic. Deci ei n-au fost in stare sa termine ceva care asteapta de 20 de ani finalizarea si isi propuna sa dea in folosinta in 5 ani ceva ce nici n-a fost inceput?