miercuri, 1 decembrie 2010

Ce vă face să spuneţi: "Sunt mândru că sunt român!"

Am simţit o controversă astăzi pe tema sărbătoririi (sau nu) a Zilei Naţionale: avem sau nu în mod real ce sărbători? Aşă ca mi-am propus un experiment - câteva mini-interviuri unor oameni obişnuiţi cu o singură întrebare:
Ce anume vă face sau v-ar face să spuneţi "Sunt mândru/mândră că sunt român/româncă!"

Iată câteva răspunsuri:

Andrei, din Bucureşti: " - Să merg la munte şi să nu mai văd acele clasice deşeuri şi pet-uri."

Roxana, din Bucureşti: " - Păi, in principiu, cu tot haosul din ţara mea, sunt mândră că sunt româncă.
- pt că vorbesc o limbă muzicală şi foarte generoasă în sensuri;
- pt că românii şi România au o istorie bogată, iar eu sunt o Muşatină get beget ;o))
- pt că am văzut atâtea locuri frumoase în ţărişoara mea şi înca mai am multe de vazut;
- pt că ţara mea are artişti extraordinari pe care îmi place să-i văd, să-i aud şi să-i aplaud;
- pt că avem un folclor extraordinar şi eu una nu pot sta locului când aud muzica populară romanească;
- pt că sunt o optimistă şi cred că se mai pot întâmpla multe lucruri frumoase şi în ţara mea!
Sigur, mi-aş dori să muncesc pe un salariu direct proporţional cu munca pe care o fac, să mai renunţăm la birocraţia asta nebună, să se găseasacă soluţii pentru traficul ăsta disperant, oamenii să işi amintească bunul simţ...etc etc... "

Marina, Bucureşti: " - Nu sunt mândră că sunt româncă, deoarece în România nu poţi lucra într-un domeniu conform studiilor avute, iar salariul este o nemulţumire totală pentru noi, tinerii, în ziua de azi."

Mihaela, Bucureşti: "- Sunt mândră pentru că avem o ţară frumoasă, cu multe mănăstiri frumoase, cu oameni buni".

Concluziile le tragem fiecare, dar e limpede că ce nu ne place stă în puterea noastră, a oamenilor de azi, să schimbăm.

Niciun comentariu: