marți, 14 decembrie 2010

Câteva consideraţii despre veştile bune ale domnului Udrişte

Vreau să fac câteva constatări în urma reacţiei oficialului Metrorex publicată anterior. Şi ca să avem şi o minimă documentaţie, haideţi să luam de exemplu acest articol publicat de Hotnews (o sursă obiectivă, nu-i aşa) pe 19 noimbrie 2007.
Domnul Udrişte ne spune că "proiectul se află deja în curs de implementare, sursa de finanţare este certă, iar lucrările la structura tunelelor şi a staţiilor vor demara la începutul anului 2011.
(...)Se estimează că lucrările de structură la tunele şi staţii vor dura mai puţin de 2,5 ani şi concomitent vor demara lucrările de dotări cu echipamente şi achiziţii trenuri în vederea punerii în exploatare cu călători.
Apreciem că punerea în exploatare cu călători se va realiza în perioada 2014 – 2015."
În 2007, despre stadiul proiectului aflam urmîtoarele:
"Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat luni că lucrările pentru construcţia liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei vor fi demarate în 2008, iar cele pentru linia Pantelimon-Universitate în 2009, costurile acestor doua proiecte ridicându-se la aproximativ 1,5 miliarde de euro. Banii pentru aceste doua proiecte vor proveni de la Banca Europeană de Investiţii"

Întrebarea firească este: Ce s-a întâmplat între 2008 şi 2011 când ni se promite că vor demara lucrările? O fi această amânare un lucru de laudă sau de ruşine pentru doamna Udrea care îţi asumă acest proiect?
Ar mai fi şi alte dileme, de exemplu cum se explică scăderea cu aproape 200.000 de pasageri faţă de estimările din 2008. Şi-or fi cumpărat toţi autoturisme pe timp de criză?...
În fine, discuţia este mai lungă dar ne oprim pentru moment aici, mulţumindu-i domnului director pentru atenţia voluntară pe care ne-a acordat-o.

2 comentarii:

ADRIAN spunea...

... asta cam sustine ce am spus si eu la postarea anterioara, fara contraopinii sau raspunsuri...

hm spunea...

Ce s-a întîmplat?
Sorin Oprescu s-a întîmplat.
Cineva despre care ai zice că ar trebui să-şi stoarcă creierii ca să găsească o idee în folosul bucureştenilor.
Şi cineva care a stat degeaba; a pus presiune, a cerut sus şi tare să-i fie transferat Metroul?

Tronsonul spre Bazilescu se construieşte doar pentru a fi construit. Traficul pe acea magistrală nu justifică cheltuielile de exploatare defel.

Cît despre estimări - nişte tabele pe-o hîrtie cu antet - să-mi fie cu iertare, nu le mai citesc de mult...