joi, 2 decembrie 2010

Apa de ploaie, o provocare

De data aceasta, ne-a luat prin surpindere... ploaia. Mai bine zis, autorităţile au fost luate prin surpindere de ploaia care a căzut şi ulterior a îngheţat în Bucureşti.
Tramvaie blocate, trafic îngreunat, fire îngheţate ş.a.m.d.. Problemele au apărut pe 1 decembrie, dar nci astăzi nu pare că s-au găsit soluţii la aceste probleme. Capacitatea de adaptare a autorităţilor locale s-a dovedit a fi foarte scăzută, deşi teoretic ar fi fost mai uşor şi mai ieftin de gestionat decât o cădere de zăpadă.
Din păcate, pe lângă haos, întârzieri şi eventual întâmplări hilare, au existat şi urmări grave a acestor situaţii. Ieri am fost martorul unei scene groaznice, pe care n-am vrut s-o povestesc chiar de ziua naţională. Un copac s-a prăbuşit în cartierul Militari, lovind grav o doamnă aflată în trecere pe trotuar. După ce trecătorii au sărit în ajutor ca să ridice crengile care o acopereau, am ruşit să chemăm salvarea, care a venit, după vreo 20 de minute, prin traficul blocat de pe Bdul Uverturii.
Accidente se întâmplă şi probabil nu suntem niciodată feriţi de astfel de situaţii, dar am rămas uimit cum arborele respectiv s-a rupt în două (de sus în jos), parcă lovit de un topor nevăzut, jumătate a căzut pe o stradă, iar cealaltă jumătate a acoperit trotuarul de pe strada perpendiculară cu prima. Am văzut nenumăraţi copaci ciopărciţi stupid, teoretic toaletaţi, am văzur copaci tăiaţi pentru că cineva vroia să-şi extindă gardul ş.a.m.d.. În schimb acesta care s-a despicat în lung mă întreb cum de nu a fost observat de cei care făcuseră toaletarea (chiar pe strada respectivă!).
Sper ca accidentul să nu fi avut urmări grave, aşa cum părea la prima vedere şi că doamna respectivă să-şi revină. Poate că ar trebui să ceară autorităţilor despăgubiri pentru ce a avut de suferit.

Niciun comentariu: