luni, 29 noiembrie 2010

Trist şi revoltător

Absolut incredibil şi revoltător!!! Aşa este cel puţin pentru mine ce am aflat despre
respingerea în Senat a legii privind interzicerea organizaţiilor, simbolurilor, precum şi a doctrinei comuniste care a avut la bază lupta de clasă.
Din ignoranţa mea, poate, sau din nepăsarea celor care au misiunea de a informa publicul, nu aş fi aflat această ştire fără blogosferă, mai corect spu fără să o fi citit pe
Lilick.
După ce un proiect pe aceeaşi temă iniţiat tot de liberali (Mihăiţă Calimente şi Rareş Mănescu) nu a găsit suficientă susţinere în legislatura trecută ca să treacă de Parlament, acum
o iniţiativă similară se loveşte de votul contra cvasi-unanim al senatorilor.

Este incredibil şi inadmisibil că într-o ţară care s-a prefăcut că a condamnat comunismul, această lege este respinsă cu perseverenţă, deşi există legislaţie similară adoptată de România în privinţa facismului.

Am văzut pe tema asta diverse comentarii sau opinii critice, cum că nu ar fi o propunere tocmai liberală sau că ar încălca drepturile şi libertăţile omului ş.a.m.d.. Mai mult, am citit argumente care diferenţiază între crimele comunismului şi filosofia comunistă sau autorii acesteia, care ar fi nevinovaţi. Explicaţia pe care eu o dau este simplă şi a fost susţinută pe bună dreptate de orice avocat al interzicerii simbolurilor fasciste. Chiar dacă acceptăm ideea aceasta, trebuie să ne gândim că, prin suferinţele inumane pe care le-a provocat, comunismul trezeşte amintiri insuportabile în mintea victimelor care au supravieţuit acestui regim. Să încercăm (deşi e aproape imposibil) să ne punem în pielea unui deţinut politic care a suferit zeci de ani în puşcăriile comuniste sau unui om cu destinul frânt, care a muncit o viaţă şi s-a trezit fără nimic, când aude zilnic sau trăieşte într-o ţară în care cuvântul "comunism" e la loc de cinste. Oare la drepturile acestor oameni nu trebuie să ne gândim deloc? Oare ei nu au voie să trăiască măcar o parte a vieţii eliberaţi de această teroare?

Preşedintele partidului de guvernământ, susţinător al abordărilor de dreapta, nu a înţeles această această motivare, şi a dat aviz negativ proiectului.

Cel mai trist şi revoltător pentru mine rămâne totuşi
votul din Senat. În favoarea respingerii, au votat Pentru: 98 senatori; Împotrivă: 5 senatori şi 2 s-au abţinut.
Nu mă surprinde că NICIUN PSD-ist nu a susţinut proiectul, doar sunt continuatorii legitimi ai PCR-ului, în frunte cu Ion Iliescu.
Nu mă surpinde nici că demagogii de la PDL, cu excepţia lui Iulian urban, de altfel cam izolat în acest partid, nu a susţinut proiectul, cu toate că s-au tot lăudat cum condamnă ei comunismul.
Mă întristează însă profund votul amjorităţii senatorilor liberali pe acest proiect.
Respectele mele pentru domnii: Raymond Luca, Mircea Diaconu, Cornel Popa şi Vasile Mustăţea
care au votat împotriva raportului de respingere (adică în favoarea legii).

O mare dezmăgire în ceea ce îi priveşte pe toţi ceilalţi, de la foarte tineri senatori, până la parlamentari cu numeroase mandate. Nu mă consolează suficient să ştiu că doar din PNL au venit voturile în favoarea legii, asta mi se pare normal, de asta suntem aici.
Cum spuneam, de ceilaţi puţin mă interesează, n-au decât să se scalde în continuare în mocirla fsn-istă din care s-au născut, oricum nu-i mai spală nimeni. Însă între "ai noştri" cred că această problemă ar trebui discutată ferm şi tranşată. Poate că îi deranjăm, şi atunci ar trebui să ne lase. Sau poate că noi ăştia nemulţumiţi suntem cei care greşim, şi atunci trebuie să fim corijaţi. Oricum, nu putem merge împreună pe acelaşi drum şi să închidem ochii la astfel de "scăpări" esenţiale. Este genul de compromis politic pe care eu unul nu sunt dispus să-l fac...

2 comentarii:

cypy spunea...

Buna, imi place blogul tau, daca te intereseaza un link exchange intra pe http://pegas-motorizat.blogspot.com/- Numele cu care vreau sa apar este: P. M. - Ne amuzăm că nu-i impozabil!

Anonim spunea...

Pai si stimabilii liberali care au votat pentru, in afara de cativa colegi, ce-i cu ei? Oare nu sunt si ei o bucatica de PCR? Oare au fost ei o elita liberala si inainte de '89 sau l-au cantat pe tovarasul, la fel ca si prietenii PSD-isti?
Asta dovedeste ca sunt toti o apa si-un pamant si ca PNL-ul nu vine cu nimic nou, doar cativa indivizi cu ceva minte sub fes si restul la acelasi nivel de submediocritate ca si restul clasei politice.
Dezamagitor...