vineri, 12 noiembrie 2010

Aceeaşi informaţie, două ştiri

„Ar fi o nenorocire pentru Romania ca actuala guvernare, actuala majoritate, să mai conducă această ţară încă doi ani. PNL poate să aştepte sorocul electoral, chiar câştigând procente, chiar crescând şansele de a obţine un scor mult mai mare, dar în timpul acesta soarta celor mai mulţi dintre români se depreciază de la o zi la alta. Sper să fie ultimul an în care PNL e în opoziţie”, a declarat Crin Antonescu la Hunedoara. (sursa, City News)
Crin Antonescu a mai continuat:
„Această formulă guvernamentală ne include pe noi, asta este cert din punctul meu de vedere. Pe cine ar mai cuprinde formula nu ştiu. Este o variantă cu PSD, fără îndoială. Nu exclud o variantă cu PDL, PDL se exlude singur de la orice construcţie serioasă de tip guvernamental, atâta timp cât nu înţelege că preşedintele are treburile şi prerogativele lui şi guvernul are treburile şi prerogativele lui. Dacă PD-L nu înţelege că trebuie să-şi asume această responsabilitate şi nu să fie doar o slugă a lui Traian Băsescu, atunci se condamnă să nu poată face parte dintr-o formulă de guvern responsabilă”, a spus Crin Antonescu.

Asta o variantă de ştire de la care s-a ajuns aici:
Titlu: "Antonescu nu exclude colaborarea cu PDL"
Text ştire: "Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat joi, la Haţeg, că speră ca acesta este ultimul an în care liberalii sunt în opoziţie, dar nu prin alegeri anticipate, ci prin formarea unei noi majorităţi. Antonescu nu exclude o colaborare cu PD-L" conform
site-ului realitatea.net şi cam aşa s-a şi difuzat şirea la Realitatea TV.

Dumneavoastră vedeţi vreo diferenţă? Eu văd una mare. Două persoane care ar primi cele două informaţii absolut separat şi fără alte explicaţii vor rămâne cu concluzii perfect diferite.

Nu s-a schimbat nimic spectaculos în poziţia politică a PNL, nu s-a luat vreo decizie nouă, nu s-a întâmplat nimic. Poate doar tehnica jurnalistică la un (singur, sper eu) redactor de ştiri.

Nu vreau să fiu vreun arbitru sau analist pentru acţiuni jurnalistice. De altfel, sunt convins că libertatea de expresie e chiar mai importantă decât prezentarea obiectivă a informaţiei, pentru că judecători absoluţi ai obiectivităţii nu există. Am simţit nevoia să fac această precizare insă în urma unor nedumeriri exprimate de oameni care au privit această ştire şi care m-au contactat nedumeriţi în cursul zilei de astăzi.

3 comentarii:

ADRIAN spunea...

am primit scrisoarea voastra privind intoarecerea armelor a respectabilului senator portocaliu din cartierul nostru.
foarte buna initiativa!

ADRIAN spunea...

ma refer la initiativa scrisorii nu la cea a "domnului" liber-schimbist :)))

Liviu Jicman spunea...

Multumesc!

Cred ca sunt necesare astfel de comunicari, chiar daca nu foarte spectaculoase, pentru ca de cele mai multe ori informatia ajunge partial sau distorsionat la publicul larg.
Am primit reactii pozitive si chiar m-am bucurat ca am avut si feedback pe probleme de interes local, chiar fara legatura cu mesajul scrisorii, ceea ce ma face sa cred ca propunerea de dialog a fost inteleasa.

De aici si ideea acestei postari, pentru ca am primit si un telefon critic de la cineva care ma intreba daca stiu ce a declarat Crin Antonescu, dupa care m-a acuzat ca "i-am tradat", iar eu nu intelegem cum, cand si in ce fel...
Apoi m-am lamurit si am inteles ca si nedumerirea domnului respectiv era perfect explicabila in acest context.