vineri, 26 noiembrie 2010

Abuzurile în ridicarea maşinilor, perspectiva din sectorul 4

Am mai vorbit de-a lungul timpului despre abuzurile făcute de firmele de ridicat maşini din diverse sectoare, despre cum funcţionează fie în afara legii, fie la limita acesteia, despre cum intră aproape toţi banii în buzunarele firmei şi mai nimic spre autorităţile locale ş.a.m.d.
Săptămâna asta am avut ocazia neplăcută de a afla cum funcţionează treburile astea în sectorul 4. Nu am fost eu cel cu maşina ridicată, aşa că am putut privi oarecum obiectiv.
Ca şi în sectorul 6, firma din sectorul 4 percepe nişte tarife după cum le-a căzut pe chelie, fără vreo logică în costurile operaţiunii respective. Adică:
248 lei - ridicarea (fix, nici un leu mai mult sau mai puţin)
248 lei transportul (indiferent că ţi-o ridică de pe strada cu parcul auto sau din capătul celălalt al sectorului, evident)
248 lei depozitarea.
După cu vedeţi, ca şi în alte părţi, tocitul pietrelor din parcul de depozitare e foarte scump, la fel de scump ca operaţiunea propriu-zisă.
Este totuşi de remarcat că e ceva mai rentabil să-şi ridice maşina în sectorul 4, pentru că prima zi de depozitare e în contu' lu' Piedone, adică gratis.

Ceea ce mi-a atras atenţia la locaţia respectivă sunt măsurile securitate precum la un obiectiv de siguranţă naţională: nu e voie să filmezi, nu e voie să fotografiezi şi, mai ales, nu e voie să intri în incintă decât dacă esţi posesorul unui autovehicul ce se odihneşte în ograda lor. Adică, de exemplu, eu ca cetăţean păgubit care poate am suferit un abuz, nu am voie să intru acolo cu un avocat de mână. Sau poate maşina a fost parcată prost de altcineva decât de proprietarul care e plecat în... Bahamas să zicem.

Există o rubrică în partea dreaptă a site-ului care face trimitere către o petiţie on-line pe această temă, pe care am primit-o şi eu azi de la cineva. Poate doriţi să semnaţi petiţia, deşi banii care circulă pe dedesubtul acestor contracte sunt suficient de mulţi ca să facă ureche primăriilor insensibilă....

În condiţiile în care în toate studiile vedem că numărul maşinilor depăşeşte cu mult numărul locurilor de parcare produce cu înţelepciune de administraţiile din Bucureşti, am un singur cuvânt pentru toate acestea: Inadmisibil!!!

2 comentarii:

Asociatia Soferilor si a Drepturilor acestora din Romania spunea...

Banuiti probabil de ce se protejeaza asa de bine firma de ridicari. In cazul in care au avariat masina la ridicare sau in timpul transportului, proprietarul autovehiculului poate sa ceara in instanta restituirea taxelor platite firmei de ridicari + daune. Dar ca sa aiba castig de cauza are nevoie de dovezi pe care le poate strange numai inainte de a iesi cu masina pe poarta firmei. In instanta se poate dovedi avarierea masinii prin:

1. Fotografii (-> nu are voie sa fotografieze)
2. Filmare (-> nu are voie sa filmeze)
3. Martor (-> nu are voie sa intre altcineva in afara de proprietarul masinii)

Firma de ridicari auto stie foarte bine ca fara dovezile astea, soferul nu are nicio sansa in instanta. Iar prin masurile de "securitate" pe care le-a luat, a reusit sa taie orice posibilitate pe care ar avea-o soferii sa-si recupereze banii in cazul in care le-au avariat masina.

George spunea...

Pagubitii din sectorul 4 care vor sa demaram un proces colectiv contra firmei Autosal Expert sa-mi scrie la adresa: tudor08george@gmail.com
In perioada 15 AUGUST - 15 SEPT 2011 in pietele din sectorul 6 are loc o CAMPANIE de STRANGERE a 100.000 SEMNATURI pt un proiect legislativ contra ridicarilor de masini.
http://b365.realitatea.net/news/campanie-anti-ridicarea-masinilor-in-sectorul-6/

Cele 10 corturi vot fi amplasate în următoarele locații: bd. Ghencea nr. 30 (capătul tramvaiului 41), str. Drumul Taberei nr. 90 – Piaţa Valea Ialomiţei, str. Drumul Taberei nr. 122-124 – Piaţa Chilia Veche, str. Drumul Taberei nr.18 – Piaţa Orizont, str. Drumul Taberei nr. 34 ( în faţa complexului alimentar), str. Drumul Taberei nr.42 – Piaţa Drumul Taberei, bd. Iuliu Maniu nr. 134 – 140 – Piaţa Gorjului, bd. Iuliu Maniu nr.73 – 92 – Piaţa Veteranilor, bd. Iuliu Maniu nr. 38 – 42 – Pasajul Lujerului, Calea Crângaşi nr. 29 – Piaţa Crângaşi.