joi, 14 octombrie 2010

Şefii de la finanţe nu mai sunt şefi

Am văzut de-a lugul timpului multe proteste sau nemulţumiri faţă de Ministrul de Finanţe. Niciodată însă nu am pomenit proteste atât de vehemente venite chiar din partea angajaţiilor instituţiei împotriva şefului.
Prima condiţie pentru şeful unei echipe este aceea ca el să fie ascultat şi respectat de oamenii pe care îi conduce. Acest lucru la Ministerul de Finanţe nu se mai întâmplă, iar starea de spirit creată este ireversibilă.
Mi s-a părut de multe ori că angajaţii din ministerele noastre sunt prea docili, prea se comportă ca la armată faţă de şeful ierarhic. Poate că anumite incoerenţe guvernamentale ar fi fost împiedicate dacă acest comportament docil nu s-ar fi manifestat faţă de şefi numiţi politic, care nu nu întotdeauna erau cei mai competenţi.
Dar ca vom ajunge ca angajaţii din finanţe să strige "Hoţii" către şefii lor, Ministrul e Finanţe şi şeful ANAF, nu mi-am imaginat. Din acest moment, indiferent ce se întâmplă la nivel politic, în Parlament, indiferent ce dicide partidul de guvernământ, este limpede că sigurul pas logic şi urgent este demisia ministrului. Asta nu va rezolva problema, care a fost servită acestuia de la Cotroceni, dar fără asta blocajul va fi de netrecut.
Oricum, ministrul şi-a asumat renunţarea în momentul în care a fugit din minister. Aşa cum bine remarca în editorialul său - Guvernul Bulelor dă bir cu fugiţii - Cristian Tudor Popescu.

Niciun comentariu: