marți, 17 august 2010

Poate ne trezim în ultimul ceas şi băgăm mâna în buzunar

Tragedia de la Maternitatea Giuleşti, abolut groaznică din punct de vedere uman, scoate în evidenţă şi în atenţia noastră a tuturor problemele grave din sănătate.
Mai întâi, strict referitor la incendiul de la maternitate, nu pot spune decât că aştept şi eu ca toată lumea ca cei care fac ancheta să identifice vinovaţii, iar aceştia să răspundă. Nu are rost să-mi dau cu părerea, să prespun de ce şi cum s-a întâmplat asta.
Dar pot să spun că dacă ne vom agita câteva zile, apoi vom reintra în starea noastră normală, înseamnă că nu am înţeles nimic.
Pot să spun că, indiferent care va fi fost cauza şi indiferent care sunt vinovaţii, nu am niciun dubiu că un sistem care beneficiază de finanţarea pe care o are sănătatea în România, va duce, mai devreme sau mai târziu, la dispariţia profesioniştilor impecabili şi la selectarea unor angajaţi mediocri, cu responsabilitate scăzută şi interes asemenea.
Este şi problema administratorilor sistemului, dar este mai întâi problema noastră a tuturor care refuzăm să scoatem bani din buzunar pentru sănătatea noastră şi ne considerăm furaţi când suntem nevoiţi să o facem.
Ne mai amintim oare de plânsetele şi revoltele pentru o plată de 5 Lei la medicul de familie?!?
Cred că e de datoria politicienilor în primul rând, ca lideri de opinie, şi mai apoi a fiecăruia dintre cetăţeni să conştientizăm că DINTRE TOŢI EUROPENII, NOI PLĂTIM CEL MAI PUŢIN PENTRU SĂNĂTATE. Şi nu mă refer doar la stat, ci la contribuţia noastră, de asiguraţi, la sistemul de la care aşteptăm să ne dea TOT, de la naştere şi până la operaţia pe inimă la vârste înaintate.
Dacă nu vom dori să schimbăm această abordare, cu siguranţă că sistemul de sănătate va falimenta chiar mai devreme decât societatea noastră sărăcită. O perspectivă interesantă găsiţi aici.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Cine mai ramane in tara asta?
Asa va purta numele un manifest ce va aparea in ziare de saptamana viitoare scris de mine pentru noi toti care ne chinuim degeaba intr-o tara plina de ipocrizie, lasitate, perversitate si nimic!
Si imi incep discutia de la dobitocul pervers de la noi din partid pentru care de mai multe ori am tras un semnal de alarma ca pe unde se duce la Conferintele Judetene trage de fete, unele chiar minore, se imbate si se ingamfeaza in dispretul tuturor. Am spus de atatea ori ca locul lui Mihaita este departe de lumea civilizata, insa nimeni, da nimeni din partid nici chiar doamnele noastre care stiu ce se intampla pe unde merge "domnu' " asta si care unele au si ele fete si ar putea fi victimele acestui pervers nesimtit, nu reactioneaza!!!!!!!!!!!!!!!11
Dar, asa cum am scris multe pentru acest partid este bine sa ignoram aceste aspecte, sa ne vedem fiecare de treaba noastra chiar daca tot ce construim unii, altii distrug in cateva secunde. Pai pana cand dragi colegi si colege credeti ca mai merge asa, sa ne facem ca nu se intampla nimic si apoi sa pretindem ca suntem partidul cel mai... pai nu degeaba ne considera toata lumea pe toti o apa s-un pamant.
Despre asta trebuie noi sa ne apucam sa discutam in partid, despre cum sa construim si cum sa ii izolam pe cei care ne fac rau, numa ca cine, din moment ce sangele poporului roman se simte pe deplin si la noi...?
Mai ales ca de cateva zile am auzit si ca jurnalistii au inceput sa il urmareasca indeaproape pe d-nul nostru presedinte pas cu pas si cred ca in curand va izbucni si la acest nivel un scandal sau poate baietii strang date pentru campanie.
Uf, ca nici nu stii incotro s-o mai apuci cand vezi atata ipocrizie si nimic, oare chiar nu avem oameni de stat, toti suntem la fel oare????????? Atunci unde este locul nostru al celorlalti putini si rari? Sigur nu aici, pentru ca pe unde am mers cu metehnele noastre am infectat popoare intregi de am cultivat lehamite peste tot aproape!