miercuri, 4 august 2010

Clubul Bloggerilor Liberali, Mircea Diaconu şi adăugire la tema laşităţii colective

La invitaţia bloggerilor liberali, astăzi a avut loc o nouă reuniune a clubului, avându-l drept amfitrion pe domnul Mircea Diaconu. Discuţia a fost captivantă prin discursul sincer, captivant şi cu prezenţă de spirit, dar şi pentru că tema centrală abordată - cultura - este un subiect de multe ori neglijat în discuţiile politice şi, implicit, insuficient exploatat şi cunoscut.
Chiar dacă din păcate nu am putut rămâne pe durata întregii întâlniri, voi evoca o experienţă povestită de domnul Mircea Diaconu, care este o completare utilă postării mele anterioare pe tema laşităţii colective.
Într-un turneu teatral de prin anii 70 în Ungaria, domnia sa a urmărit întâmplător la televizor un discurs al preşedintelui comunist ungar de la acea vreme de la o întrunire a partidului conducător - o raritate pentru orice român care nu pre avea şansa să afle ce se întâmplă în afara conservei R.S.R. - şi a remarcat atmosfera, total diferită de cea de la noi: acelaşi regim, impus din afară, acelaşi discurs, dar nu tu aplauze nesfărşite între fraze, nu tu aplaudaci şi ţuţeri, ba chiar nici măcar un aghiotant care să îi ia haina vorbitorului incins de la speeachul mobilizator. Trebuie să ne dea de gândit nu neapărat de ce nu am avut opoziţie sau dizidenţi, cât de ce or fi fost atât de numeroşi şi de convinşi aplaudacii lui Ceauşescu în acele vremuri...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Tot la invitatia clubului ai putea sa promovezi cumva pe blog website-ul tinerilor liberali?

macar sa iei ceva de aici:
http://www.tnl.ro/actioneaza/promoveaza-tnlro.html

pentru ca si ei promoveaza: http://www.tnl.ro/bloguri-liberale/bloguri-liberale/

Asa ar fi ortodox,
Razvan site

Liviu Jicman spunea...

Am inteles ca ideea de baza a comentariului ar fi sa includ un link la site-ul TNL, insa in rest nu prea am inteles contextul:
Cum adica, "la initiativa clubului"?
Si cum adica "asa ar fi ortodox"??? Ma bucur ca acum exista un cod html pe site-ul TNL prin care sa punem link spre acesta, dar as fi surprins ca cineva sa plece de la ideea ca nu as fi mediatizat eu suficient TNL-ul pe blog. E suficient sa te uiti la cuvintele cheie si o sa vezi ca am scris mai mult despre TNL decat despre "liberalism" sau despre presedintele partidului, pentru simplu fapt ca imi este o organizatie draga in care imi pun multe sperante.
In fine, am inclus logo-ul TNL, cu ocazia asta imi exprim si cateva sperante pentru site-ul TNL, sectiunea bloguri. Ar trebui ca in aceasta sectiune sa existe o clasificare dupa un oarecare criteriu. Cel mai potrivit as zice ca ar fi noutatea postarilor, dar daca nu se considera ca asta ar fi o idee buna, macar dupa functii, sau alfabetic sau ...cumva. Si poate ar trebui incluse si blogurile unor tineri liberali mult mai prezenti in blogosfera fata de altii care sunt acolo dar scriu mai rar.
Multumesc, astept in continuare lamuririle necesare!