marți, 11 mai 2010

Primul articol câştigător, autor: Irina Citrea

Concurs – “Cartierul meu virtual”
IRINA CITREA

Zona in perimetrul careia imi desfasor o parte din “activitatile curente” este Lujerului, mai exact cartierul Virtutii. O pot caracteriza drept linistita, « impanata » cu oameni de diverse categorii sociale, varste si obiceiuri, dar care au totusi un sentiment – atipic pentru locuitorii capitalei, in general – de respect fata de micro – comunitate si de solidaritate, fie si ea in cantitati ponderate.
In periplurile mele zilnice scoala – casa, apelez cu gratie la tramvaiul 41, mijloc ratb des folosit de cetatenii zonei, reusind sa intre « aproape mistic » in mentalul colectiv. In plus, un avantaj il constituie si accesul la gura de metrou Crangasi, trenul care te conecteaza rapid de « forfota din centru ».
Un real privilegiu il constituie vecinatatea cu piata Crangasi de fructe si legume, considerata totodata unul din cele mai bogate si relativ facile ca pret complexuri alimentare.
Consultand de curiozitate diverse platforme web in cautarea de informatii despre cartierul meu, am constatat ca zona Lujerului este relativ bine reprezentata si in mediul virtual. Concret, « punctele – cheie » de care se leaga numele arealului sunt : magazinul Cora, ansamblul rezidential (deocamdata aflat in stadiul de proiect) « Primavara Lujerului », hotelul Sir Lujerului si binecunoscutul mall Plazza. Toate acestea beneficiaza de pagini web « personalizate », de unde oricine se poate informa in prealabil in legatura cu ofertele de sezon, preturile practicate sau eventualele locuri de munca. Avand bine reprezentate – nu doar in realitatea curenta, ci si in spatiul cyber – arealuri specializate (pentru cumparaturi, locuit, recreat sau mers la cinema), ca locuitor al sectorului 6 pot spune ca ma bucur de o considerabila vizibilitate. Odata fiind accesibile aceste platforme web, pot intra mult mai rapid in contact cu respectiva companie, pot – in masura in care exista nemultumiri – sa cer explicatii despre defectele unui produs / sa cer imbunatatiri si sa primesc feedback si, ceea ce este mai important, pot sa-mi creionez agenda de lucru (presupunand ca sunt un om foarte activ) cu ceva timp inainte. O simpla apelare telefonica ma scuteste de costul deplasarii la fata locului. In plus, ca un mediul virtual sa fie nu doar util, ci si atractiv, un real ajutor constituie clientului gestionarea corecta si placuta de informatii scrise, alaturi de un suport vizual (poze, mini – clip-uri video), cum se intampla, de exemplu, in cazul hotelului Sir Lujerului si, in special, in privinta uriasului complex Plazza Romania. Riscul la care se poate ajunge il constituie o prea exploziva dezvoltare a vietii virtuale, lucru ce afecteaza contactul direct al cumparatorului cu produsele si care duce la pierderea « feeling-ului autentic » fata de acestea. Cu toate ca o comanda online iti economiseste timp. Cu toate ca un simplu telefon este mult mai confortabil. Totul tine, astfel, de o legatura optima care trebuie stabilita intre companii si potentialii clienti, vital sa nu limiteze viata sociala, ci din contra sa ii confere suport, in limitele bunului simt si ale eticii.

4 comentarii:

Lilick spunea...

@Liviu

Exista si date despre cei care scriu? Macar varsta...

Liviu Jicman spunea...

Irina este studenta si a mai cochetat cu ideea de a deveni scriitore de blog, cu articole publicate si pe alte site-uri. Sper sa faca pasul decisiv de a intra in blogosfera cu propriul ei blog pentru ca scrie interesant. Poate ca ne spune chiar ea mai multe aici :D.

irina spunea...

servus, lilick, servus, liviu!

mersi fein pentru aprecieri! varsta? nu e si nu va fi niciodata tabu: 22 acum - cea biologica :)

ne mai auzim sau cel putin tastam (in curand si pe alte platforme)!
zi feina si... quote of the day: "Conformity is the jailer of freedom and the enemy of
growth."(JFK)

Lilick spunea...

Merci, @Liviu

@Irina, te asteptam. :)