vineri, 8 ianuarie 2010

Un exemplu elocvent pentru tânărul Prigoană

Eram tentat să-i acord lui Honorius Prigoană o oarecare circumstanţă atenuantă de nevionovăţie, pentru că pare a avea o oratorie acceptabilă, un discurs cât de cât decent, oarecum în contrast cu mediatizarea sa în principal negativă, ironică şi înţesată de acuze de nepotism. Gândidu-mă că totuşi omul candidează într-o cursă în care nu pleacă drept favorit, eram tentat să cred că are parţial dreptate când se dezvinovăţeşte de aceste acuze. Asta până aseară, când o ramrcă, trecută neobservată, a tânărului candidat m-a pus tare de tot pe gânduri şi mi-a spulberat orice dubiu cu privire la impostura sa. Discutând despre candidaturile din Colegiul 1 de deputaţi din Bucureşti şi despre lipsa unui candidat al PSD, Honorius Prigoană exemplifică, arîtând ce nedreptate i s-a făcut lui "Andrei Tinu" (Andrei Iucinu) care era susţinut de organizaţia de tineret a PSD şi care ar putut fi un bun candidat din partea PSD pentru acest colegiu. Cred că s-a gândit foarte mult şi a căutat intens ca să găsească taman acest exemplu. Intr-adevăr după chipul şi asemănarea sa.
Probabil că s-ar fi găsit candidaţi decenţi din partea PSD, inclusiv din partea tinerilor din PSD, dar cel menţionat de Prigoană junior mi se pare cel mai nefericit exemplu în situaţia de faţă. Menţionez că am avut ocazia să-l cunosc pe Andrei Iucinu şi nu am nimic de criticat despre domnia sa ca om, e o persoană ca oricare dintre noi, fără excentricităţi sau defecte personale proeminente, cu care am putut purta un dialog normal şi civilizat. De aici însă şi până a vorbi despre domnia sa ca un reprezentant al tinerilor din PSD e cale lungă. Unui tânăr care, fără să fi făcut anterior parte dintr-o organizaţie, a ajuns direct preşedintele ei - mă refer la organizaţia de tineret a Partidului România Mare - ca urmare a meritului de a fi notoriu publicului prin numele tatălui său, care apoi a părăsit această organizaţie ca sa se ducă direct tot într-o funcţie de conducere la juniorii altui partid, nu-i găsesc niciun merit de reprezentare a tinerei generaţii. O fi clădit el vreo organizaţie, la nivel local sau naţional, s-o fi remarcat în rândul colegilor săi că a ştiu să promoveze tineri din jurul său, are oare vreunul dintre aceste merite astfel ca să devină un exemplu de lider al tinerei generaţii, exemplu care să fie preluat - în cazul de faţă - chiar şi de adversarii politici. Deloc. Singura explicaţie este că Honorius Prihoană, într-un exces de egocentrism a dat un exemplu în care să se regăsească pe sine.

9 comentarii:

MARIN spunea...

Stimate Domn,
Avand in vedere tendinta de inceput a dvs. de a da credibilitate candidaturii seniorului Progoana, v-as ruga sa-mi raspundeti la o intrebare:
Ce v-a facut sa credeti (la inceput) ca d-l Honorius Prigoana ar fi reprezentativ pentru tinerii din PDL ?

Liviu Jicman spunea...

Nu am spus ca este sau nu reprezentativ. Am spus ca avea o aparenta ceva mai ok decat imaginea publica generala care era catastrofala (baiatu lu tata, copil de bani gata care si-a cumparat favorurile partidului fara sa aiba vreun merit), dar reflexul de a gasi un model idetic cu el nu prin calitatile personale ci prin conjunctura m-a ingrozit.

Anonim spunea...

Stimate domnule Jicman,

Numele meu este Andrei Tinu si am gasit intamplator blog-ul dvs. In primul rand, as vrea sa stiu in ce sens ma vedeti un candidat indecent din partea PSD-ului. De asemenea, daca aveti amabilitatea sa imi spuneti de ce nu sunt un reprezentatnt al tinerilor din PSD in conditiile in care ocup functia de purtator de cuvant al TSD-ului. Totodata, in post-ul dvs s-au mai strecurat cateva greseli, probabil din lipsa de informare: 1. Nu am fost niciodata presedintele organizatiei de tineret a PRM. Am facut parte din aceasta structura ca lider al studentilor PRM pe Bucuresti, iar mai apoi, ca lider la nivel national, functie pe care am castigat-o prin vot direct, intr-un congres (lucru pe care il puteti vedea la o simpla cautare pe google). Am ajuns la TSD dupa ce am fost exclus din PRM de catre presedintele partidului, deci, termenul ,,a parasi" este impropriu. Cat despre numarul de organizatii pe care le-am cladit, dati-mi emailul si voi fi incantat sa va arat toate realizarile mele politice de pana acum.

In loc de morala.
Data viitoare cand vrei sa mai postezi ceva, citeste. Sau macar intreaba.

P.S. Nu imi aduc aminte sa ne fi cunoscut, dar daca imi spuneti locul si momentul poate imi aduc aminte, la modul cel mai serios.

Liviu Jicman spunea...

Stimate domn,

Ceea a am dorit eu sa subliniez este sablonul politic la care domnul Honorius Prigoana a ales sa se raporteze, comparandu-se fix cu dumneavoastra dintre toti tineri care ar putea avea succes in politica, nicidecum nu a fost un atac la persoana sau o critica la adresa dumneavoastra, daca incercam asta, probabil mi-ar fi reusit mai bine. Va doresc succes in politica in continuare, si daca doriti neaparat sa continuam aceasta dezbatere, puteti incerca sa-mi raspundeti la cateva intrebari, cum ar fi: Ce activitate / ce functii ati detinut in PRM inainte de a va face remarcat si ales ca presedinte al organizatiei studentesti? Ce tineri ati reusit sa promovati in activitatea dvs de presedinte sau purtator de cuvant? pe discutia doctrinara ar fi prea complicat sa intram...
PS: Am remarcat stilul foarte subtil ironic, ati inceput adresandu-va la cu pluralul de politete si ati incheiat u un imperativ la per tu.

Anonim spunea...

In continuare,
Mi-ar face placere sa continuam dialogul, dar nu doresc neaparat. Dar, inainte de a continua si de a va raspunde la intrebari, pe care de altfel le consider pertinente, va rog sa imi raspunde-ti si mie la intrebarea pe care v-am pus-o, anume cand ne-am intalnit. Apoi va voi raspunde la intrebari cu cea mai mare placere, desi aceste intrebari era normal sa fie adresate inaintea postarii materialului.
P.S. Stilul nu este nicidecum ironic, am mentinut pluralul mai putin la sfarsit, unde era morala. Acolo era vorba de o chestiune generala si nu se impunea pluralul.
O zi buna!

Liviu Jicman spunea...

@ Andrei Tinu
N-am mentionat locul in care ne-am intalnit, tocmai ca sa nu traga cineva vreo concluzie pripita despre dvs., si sa va asocieze cu cliseele cu care este deja asociat Honorius Prigoana: cafenele, baruri, dorobantier etc.
Asadar, am avut prilejul sa ne intalnim, printr-un anturaj comun, INTR-UN BAR. Dar asta este mai putin relevant si am amintit asta in comentariul meu doar ca un argument la impresia ok care mi-a ramas despre dvs. dupa acea intalnire. Partea din comentariul meu care probabil v-a deranjat si pe care mi-o mentin este consluzia mea bazata exclusiv pe imaginea publica, nu pe experiente sau informatii de ordin personal.
In alta ordine de idei, aici este un blog, nu este nici un buletin informativ, nici un jurnal privat al meu astfel ca sa fie nevoie sa fac o documentare cu declaratiile personajelor inainte de a scrie. Este vorba despre opiniile mele personale, pe care sunt bucuros sa le dezbatem, dar pentru care nu e neaparat nevoie sa va consult inainte de a le exprima.

Anonim spunea...

Livache stai la discutii cu un scuipat fara nici un viitor? =)

Liviu Jicman spunea...

@ anonim
Viitorul tine de perseverenta fiecaruia si nu vreau sa denigram sau sa subetimam efortul niciunui tanar care doreste sa reuseasca in politica. Partea proasta este ca se pare chiar partidul lui a decis sa nu-i dea un vot de incredere asa ca mai sunt multe de demonstrat.

Anonim spunea...

Domnule Jicman,
Încep prin a-mi exprima susţinerea pentru promovarea tinerilor pe baza meritelor personale şi nu doar a notorietăţii. Nu am să mă refer la tânărul Honorius Prigoană, ci la Andrei TINU. Andrei, pe care îl cunosc de pe vremea când amândoi eram membri ai formaţiunii conduse de Corneliu Vadim Tudor, este un tânăr capabil, un lider în adevăratul sens al cuvântului. E drept că a urcat repede în ierarhia OTRM, devenind în doar un an liderul Mişcării Studenţeşti România Mare. Acest lucru nu înseamnă că Andrei TINU s-a lăsat dus de valul notorietăţii, fără să muncească extrem de mult pentru a întări MSRM. Practic, Andrei a reuşit să revigoreze, în 6 luni, organizaţia studenţească a PRM. Vă spun acest lucru în calitate de prieten apropiat al lui Andrei TINU, dar mai ales de fost preşedinte al OTRM Constanţa, al cărei membru am fost între 1996 - 2008, fiind exclus din partid la fel ca Andrei, de către preşedintele Vadim. Doar asta am vrut să vă spun şi să corectăm împreună percepţia dvs. despre unul dintre liderii tinerei generaţii de politicieni. Al dumneavoastră, Cătălin BOBOC (http://catalinboboc.wordpress.com)