luni, 18 ianuarie 2010

Printre randuri de carte

Am primit o leapsa de la "atitudini", la care raspund cu drag, cu cateva intrebari despre carti. Asadar:

1. Cand cititi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
Folosesc semne de carte, dar de cele mai multe ori nu clasice, ci diverse obiecte (un calendar de buzunar, o vedere etc.). Nu-mi place sa indoi coltul.

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi dacă “da” care a fost aceasta?
"Supleantul" de Petru Popescu, dar inca n-am apucat sa o citesc.

3. Citiţi în baie?
Cand eram mai mic, in scoala generala, aveam acest obicei, acum mai rar.


4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi dacă “da” care ar fi fost aceasta?
Da, incepusem tot in copilarie, in urma unei carti citite, sa scriu o "poveste" mai degraba , nu imi defineam in cap ca sciu "o carte", inspirat de aventurile lui Nils Holgerson.

5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?
Din punct de vedere editorial, dupa o pauza cam lunga, observ ca exista un interes crescut privind colectiile de carti, si nu ma refer doar la promotile unor cotidiane, desi si acestea au avut un rol important.

6. Care este cartea preferată?
Nu stiu daca pot desemna "cartea preferata", cred ca au existat varste diferite la care am avut o alta carte preferata, poate dupa modul de a o citi pe nerasuflate. In scoala, un astfel de exemplu au fost volumele din Ciresarii, mai tarziu am citit cu interes "Diplomatia" lui Kissinger, dar cu siguranta ca sunt si alti competitori la acest titlu.

7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
Cred ca este educativ sa recitesti o carte, eventual la alta varsta, dar ma daca am timp ma indrept spre carti necitite mai degraba. Am reluat lectura unor carti cu caracter analiza, non-beletristice. De exemplu, acum am inceput sa re-parcurg o carte scrisa de Bogdan Teodorescu si o echipa din jurul sau, intitulata "2001, anul de miere al puterii", pentru ca mi s-a parut interesant sa comparam analizele de atunci cu cele de acum, vremurile politice sunt comparabile.

8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?
Cred ca intalnirea cu un autor de carte apreciata este o sansa si o bucurie, nu stiu ce i-as spune, dar cred ca asta conteaza mai putin, mai mult as fi curios ce mi-ar spune el mie.


9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
Depinde de tipul lecturii, de sentimentele pe care mi le-a produs sau de curiozitatile sau informatiile pe care le-am aflat, dar mai degraba sunt tentat sa comentez cu cei din jur, prieteni, familie despre lecturi non-beletristice.

10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
Recomandarile, aprecierea fata de autor, interesul pentru o anumita tema.

11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
Nu cred ca sunt in masura si nici nu doresc sa fac recomandari "obligatorii, cel mult lecturi care mi-au placut mie personal. Totusi cred ca putem selecta astfel de lecturi necesare dintre cele incluse generic in "cultura generala"

12. Care este locul preferat pentru lectură?
Acasa.

13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
Mi se intampla sa citesc si cu muzica in jur, nu ma-mpiedica, dar daca imi fac eu ambientul, mai degraba prefer sa citesc in liniste.


14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
Da, dar mai degraba fragmente sau lecturi scurte, mi se pare totusi obositor sa lecturez pe computer o carte cu multe pagini. Ma tenteaza de ceva vreme audio-book-urile, dar n-am achizitionat deocamdata unul, cred ca ar fi o metoda accesibila.

15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
In special cumparate sau primite, la nevoie si imprumutate.

16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?

O poarta spre o lume noua, lumea descrisa in carte, dar si o poarta spre mintea unui autor intelept.

Lansez invitatia la randul meu catre Andreea Molocea, Razvan Pop si Aura Matei, daca au timp pentru cateva comentarii pe marginea intrebarilor.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Buna ziua ,

Am ajuns pe site-ul dumneavoastra cautand diverse bloguri pe google si m-am gandit sa va scriu sa va rog ceva daca este posibil.
Sunt la inceput cu un site http://www.francez.ro . Am incercat sa fac un site util pentru toata lumea , cu dictionare si
tot felul de chestii legate de limba franceza si Franta.
Cum abia am inceput , mi-e greu si ma chinui sa-l promovez .Intrebarea mea este daca ma puteti ajuta ,
adaugandu-mi site-ul la blogroll sau oriunde pe site-ul dumneavoastra . M-ar ajuta enorm un link la dumneavoastra .
Daca va place site-ul meu si considerati ca merita va raman recunoscator.

Va multumesc,
Cu stima,
Tudor
Tradu texte in orice limba - Dictionar Francez
admin@yahoostatus.ro

Liviu Jicman spunea...

Succes cu noul site, ati inceput in forta am vazut.