sâmbătă, 16 ianuarie 2010

160 ani

A fost şi aniversarea a 160 ani de la naşterea lui Mihai Eminescu. Cred că evenimentul merita mai multă atenţie si poate o acţiune de amploare, nu doar iniţiative diverse disparate, dar poate aşa e în criză, suferă şi cultura.
Suntem mândri de geniul lui Eminescu dar nu reuşim să depăşim motivele sale de tristeţe din multe dintre operele sale, de asta am ales acest fragment din poezia "Junii corupţi":

În darn răsună vocea-mi de eco repeţită,
Vă zguduie arama urechea amorţită
Şi simţul leşinat;
Virtutea despletită şi patria-ne zeie
Nu pot ca să aprinză o singură scânteie
În sufletu-ngheţat.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Esti penibil! Te vrei deputat in parlamentul Romaniei si nu sti cand s-a nascut Eminescu! Rizi de Prigoana junior dar esti la fel de prost ca el. Pe deasupra mai esti si vicepresedintele ORGANIZATIEI PNL SECTOR 6!Nu ma mira, in PNL prostia si nepotismul e in floare, Crin isi pune nevasta europarlamentar iar presedintele vostru de la 6 si pus sotia pe liste si acum e bine mercy la Bruxelles pe bani grei. Probabil si pe tine te-a promovat vreo ruda in partid!Exemplele ar putea continua dar ma opresc aici cu concluzia mea:Halal tineri politicieni!

Liviu Jicman spunea...

Merci de semnalare, am facut un calcul gresit la momentul postarii, era o ora tarzie. Intamplator chiar stiu cand s-a nascut Eminescu, pentru ca am avut un dascal bun in generala care ne spunea ca Eminescu s-a nascut la mijloc de veac, la inceput de an, la mijloc de luna si a murit la sfarsit de veac, la mijloc de luna la mijloc de an. Din pacate n-am nicio ruda in partid, asa ca am scapat de suspiciunea asta. Ar fi fost o ipocrizie cam mare din partea mea sa scriu articolul pe care l-am scris zilele trecute despre tinerii politicieni cu rude de renume si sa fiu eu insumi in situatia asta.