duminică, 29 noiembrie 2009

Jurnaliştii au luat locul politicienilor

În loc de dezbatere între candidaţii calificaţi în turul doi pentru funcţia de Preşedinte, am văzut în seara aceasta emisiunea cu titlul "Presa - actor în campanie" la Realitatea TV. Nu am de tras concluzii, însă m-a surprins atmosfera încordată şi confruntarea dură, chiar cu invective între ziariştii aflaţi într-o tabără sau alta. Mi s-au părut tonul şi agresivitatea dintre colegii de breaslă din studio, aflaţi acum pe baricade diferite alături de unul sau altul dintre candidaţi mai acute decât chiar cele dintre cele politicienii aflaţi de o parte sau de alta.
Cred că este normal ca un ziarist sau o instituţie de presă să aibă o opţiune politică, după gustul meu însă cred că s-au depăşit nişte limite ale obligaţiei profesionale de a informa corect. Cred că de la presă ar trebui să vină o propunere reală de autoreglementare profesională, după o dezbatere la rece post-alegeri. Până atunci, am rămas în minte din păcate doar cu o expresie venită chiar de la moderatorul emisiunii către un coleg al său, dar definitorie pentru toată atmosfera jurnalistică din acest moment de la noi: "Bateţi câmpii!"

Niciun comentariu: