miercuri, 25 noiembrie 2009

Întâmplări din ziua votului

Duminică a fost o zi agitată şi plină de evenimente. De la orele de început când am încercat reglarea unelor nereguli, până la aglomeraţia de seara, aş avea multe de povestit, mă voi opri însă doar la câteva momente grăitoare.

Peste tot atârnau banerele unor candidaţi, iar în preajma secţiilor de votare - sau mai exact chiar în poarta unor şcoli - atârnau cu precădere banerele celor calificaţi în finală.


În urma sesizărilor, poliţia comunitară a acţionat (pentru că fără sesizare singuri nu s-au prins) şi a decupat sloganul, lasând bannerul eventual la locul lui: vezi poza de pe Calea Giuleşti.

Asta la una dintre secţii, că la altele atârnă şi acum neatinse.


La intrarea într-o altă secţie de votare, şedea parcat un microbuz tapetat cu afişele altui candidat. Şi aici am făcut sesizare de dimineaţă, dar autobuzul nu s-a clintit până la închiderea urnelor.



Am amintit aceste nereguli - minore să le spunem - pentru a continua cu întâmplarea din miez de noapte. Obosiţi după o zi de alergătură, sub tensiunea ultimelor evenimente, şi, recunosc, în ceea ce mă priveşte puţin surescitat, cu ceva vreme înainte de miezul nopţii am început să mergem pe la fiecare secţie de votare pentru a aduna copiile după procesele verbale. Am observat că o maşină echipată corespunzător, dar fără vreun semn de identificare, tăia toate banerele PNL-ului amplasate legal, pe toate ale PNL-ului, dar pe niciunul al altora (Băsescu, Geoană, Remus cernea ş.a.m.d.). Am sesizat un echipaj de poliţie care nu a reacţionat, am sesizat un al doilea echipaj şi a urmat o mini-urmărire până la oprirea maşinii respective. După discuţii, echipajul de poliţie a venit şi m-a informat că respectivii sunt reprezentanţii ADP. ...Uitasem că pe perioada campaniei, primarul dispusese ştergerea siglei ADP de pe maşini ca să nu mai fie acuzat că face campanie din bani publici. Dar de ce tăia banerele PNL-ului? De ce acum şi nu aşa cum ar fi fost normal, la încheierea campaniei şi înainte de ziua votului? Trişti şi umiliţi, poliţiştii comunitari mi-au dat un singur răspuns la întrebări: "E ordin de sus, de sus de tot!" De unde să fie aşa de sus? "Tocmai de la Primarul Poteraş!!!"

Pentru mine a fost momentul de maximă tristeţe, şi pe fondul oboselii, să văd că singura regulă a unor autorităţi chiar în ziua alegerilor este arbitrariul, abuzul şi ordinul nelegal de la şeful administrativ. Sau poate ar trebui să spun, de la şeful de tarla...

2 comentarii:

atitudini spunea...

Si eu am observat acelasi lucru.

Pe la 2 jumate erau in Drumul Taberei, la Romanicerilor.

Am si bloguit despre asta ( http://atitudini.wordpress.com/2009/11/23/gesturile-marunte-sunt-cele-care-tradeaza-spun-adevarul/ )

Si aceasta incrancenare asupra unor lucruri care chiar nu au vreo influenta demonstreaza efectul "ochelarilor de cal".

Iar, asa cum am mai zis, sursa, modelul acestor actiuni este una singura. Stim cine e. Locuieste la Cotroceni...

P.S. Masina pe care am vazut-o eu avea pe ea scris mare: ADPDU sector 6.

geotax spunea...

Aseară, încercând să adorm, am fost întrebat de Moş Ene de ce mai candidează Băsescu… Sincer să fiu, întrebarea asta m-a chinuit toată noaptea. Dimineaţa, am încercat să formulez un răspuns dar nu mai era acolo. I-am invocat prezenţa, pe tot parcursul zilei, prin tehnici voodoo, învăţate din cartea “How to voodoo?” şi, acelaşi răspuns: abonatul nu răspunde momentan! Motiv pentru care, înainte de a trece în lumea viselor, scriu următoarele:

Dragă Moş Ene,

De la tine, am învăţat că trebuie să fiu sincer şi că prezenţa este efemeră. Desigur, ciclul existenţei are alt sens când te raportezi la România. De ce candidează? Nu sunt prea sigur. Răspunsurile mele sunt pline de întrebări. Am o singură certitudine: nu candidează pentru sieşi!

PS: M-ai ajuta dacă ai adresa această întrebare şi prietenilor domniei sale!

Cu drag, Nelu