vineri, 20 noiembrie 2009

Iertare cititorilor mei

În ultima vreme, multe din postările mele s-au rezumat la comentarii scurte şi ilustrări de imagini sau clipuri, cred că nu am avut timp în ultimele săptămâni de analize riguroase - şi pentru asta ămi cer scuze dumneavoastră, cititorilor acestui blog. Am prioritizat implicarea în campanie, pentru că rezultatul alegerilor prezidenţiale este unul important. Important nu atât pentru mine ca membru de partid, sau pentru partide în general, pentru că acestea îşi vor păstra reprezentarea parlamentară şi poziţia de negociere pentru accesul la putere sau la guvernare - căci într-o societate normal-democratică, reprezentarea parlamentară ar trebui să fie factorul ce decide guvernarea. Sunt convins că este un moment important pentru societatea românească aflată în faţa unor riscuri majore, accentuate de fondul crizei economice:
- Ne paşte riscul stagnării, păstrării status-quo-ului în politică, alături de accentuarea unui regim autoritarist -asta este una din variante, în cazul realegerii lui Traian Băsescu.
- Ne paşte un risc mai mare - în opinia mea - riscul saltului înapoi cu minim 10 ani (ianuarie 2001) şi întoarcerea la reflexele partidului-stat (vedem deja reflexele la TVR şi la alte instituţii), în cazul unui succes improbabil al lui Micea Geoană. Improbabil, din cauza pseudo-prestaţiei personajului, dar posibil a fi generat de ostilitatea născută din erorile şi abuzurile lui Traian Băsescu.
- Avem însă şi o şansă: şansa de a schimba regula stabilită la ultimele rânduri de alegeri, la care nu număr foarte mic de alegători de partid aleg mereu acceaşi reprezentanţi de care majoritatea cetăţenilor sunt nemulţumiţi
În al doilea rând, îmi cer scuze că am dedicat spaţiu excesiv unui personaj găunos, dar periculos pentru democraţia, dar şi economia românească. Am preferat să fac acest compromis şi poate că astfel vom evita pericolul. Şi sper că astfel voi putea să-l ignor definitiv pe acest arivist de luni încolo.

Nu ştiu dacă îmi veţi scuza aceste slăbiciuni, dar contez pe prezenţa dumneavoastră la alegerile de duminică.

Niciun comentariu: