marți, 13 octombrie 2009

Moţiunea a fost adoptată: Guvern cu atribuţii limitate

Moţiunea a fost adoptată. Guvernul a fost demis şi are doar atribuţii interimare până la numirea unui alt cabinet de către Parlament.
Acum după dezbaterea politica din jurul moţiunii de astăzi, poate mă gândesc şi la viitor, şi la nişte reglementări mai sănătoase.
Oare nu ar fi mai bine ca, printr-o reglementare de nivel organic sau constituţional, să avem o interdicţie expresă a Guvernului de a emite ordonanţe de urgenţă cu două luni sau cu 45 de zile înainte de un scrutin de alegeri definitoriu privind susţinerea unui guvern? Acum ne pregătim de campania prezidenţială, dar peste 3 ani (cel târziu) vom avea din nou alegeri parlamentare.
Şi oare nu ne-am plâns de atâtea ori şi de atâtea guverne care au emis pe ultima sută nenumarate ordonanţe contestate ulterior? Fie ca este vorba de reglementări în domeniul economic, fie că este vorba de o dorinţă brusc apărută cu fix o lună înainte de alegeri de a asigura "corectitudinea" şi legalitatea prin tot soiul de ordonanţe, oare nu ne-am săturat de aceste metehne, indiferent dacă aveam o majoritate guvernamentală stabilă sau dimpotrivă?
Eu unul cred că, în criza economică pe care o traversam, este bine ca un guvern aflat în ultimele zile de viaţă sa se limiteze la administrarea treburilor curente, dar cred că am putea avea asta în vedere chiar şi pentru executive mai performante şi mai stabile la final de mandat.

Niciun comentariu: