vineri, 7 august 2009

Despre deciziile administrative pe bani privaţi în presă

Văzând multele comentarii privind preluarea funcţiei de redactor-şef la Cotidianul de către Cornel Nistorescu, am avut curiozitatea să intru zilele trecute pe pagina de internet a publicaţiei, să văd cum arată semnele de transformare radicală prevestite cu temere de mulţi.
Am văzut ceva şi mai ciudat însă: în acelaşi timp, în aceeaşi ediţie, chiar pe pagina de intrare, editorialiştii aceluiaşi ziar se "duelau" în comentarii pro sau contra Nistorescu. Şi culmea, criticii nu se plângeau de vreun abuz, de vreo presiune sau limitare a libertăţii de expresie, ci erau pur şi simplu nemulţumiţi de noul lor şef. Mi s-a părut tare ciudat! Pentru o societate care funcţionează pe bani privaţi, bani din care sunt plătiţi angajaţii ziarului, pare lipsit de logică să conteste deciziile administrative ale patronatului tocmai angajaţii. Presa are un statut special, iar ziariştii trebuie protejaţi mai mult decât un angajat oarecare la patron. Totuşi, de aici şi până la a decide ce ar trebui să facă un investitor cu şi pe banii lui, e drum lung. Nu redau comentariile respective, nici pro, nici contra, pentru că mi s-au părut neinteresante, tocmai din motivele expuse.
Totuşi, fără legătură cu subiectul, între timp am găsit două editoriale (dintre care unul chiar semnat Cornel Nistorescu, despre care recunosc că îl consider un bun jurnalist)ce mi s-au părut relevante pe care vi le recomand:
http://www.cotidianul.ro/sah_la_stat-94502.html
http://www.cotidianul.ro/secretul_unui_guvern_cretin-94503.html

Niciun comentariu: