luni, 20 iulie 2009

924.000 Euro pentru publicitatea Elenei Udrea la televiziunile romanesti

924.000 Euro este bugetul alocat de Ministerul Turismului pentru campanie de promovare a turismului romanesc prin spoturi difuzate la TV pe canale din Romania.
Problema mare este că acest buget este deja împărţit prin caietul de sarcini, clasamentul audienţelor luat ca reper fiind cunoscut anterior.
Grav este că acest mecanism face ca fiecare televiziune să ştie practic cât a primit din pixul ministrului: 415.000 Euro pentru Pro TV, 320.000 Realitatea TV, 184.000 Antena 3. Mai multe aflaţi aici: http://www.paginademedia.ro/2009/07/20/de-la-udrea-pentru-televiziuni-415000-de-euro-pentru-pro-tv-320000-pentru-realitatea-tv-si-184000-pentru-antena-3/
Caietul de sarcini spune: “45% din buget va fi alocat pentru prima televiziune generalistă, 35% pentru prima televiziune de ştiri şi 20% pentru cea de-a doua televiziune de ştiri, selectate dupa audienţă.”
Trecând peste vicierea procedurii de achiziţie, întrebarea mea de bun simţ este: de ce oare trebuie promovat turismul românesc la televiziunile de ştiri, şi nu exclusiv la cele cu audienţă generală, sau la alte categorii specifice? oare de ce la nivel internaţional a fost ales eurosportul, dar la nivel naţional nu s-au gândit să aleagă un canal de sport? oare pentru că telespectatorii canalelor de ştiri au un comportament comercial mai aplecat spre turism? Sau pentru că astfel Elena Udrea îşi cumpără bunăvoinţa, şi tăcerea, acestor televiziuni?

Niciun comentariu: