sâmbătă, 20 iunie 2009

Cum se reorganizează aeroporturile din Bucureşti

Ministrul Radu Berceanu pregăteşte, pe nesimţite, o Hotărâre de Guvern prin care propune fuziunea aeroporturilor Băneasa şi Henri Coandă (Otopeni).
De ce este bună o astfel de măsură, în condiţiile în care cele două companii funcţionează ca societăţi pe acţiuni care pot fi concurente pe piaţă? Mai ales în condiţiile în care, inclusiv în argumentaţia ministerului se vorbeşte despre perspectiva de privatizare a pachetului majoritar, de ce ar fi un lucru bun să construim un monopol de stat, apoi să-l transformăm în monopol privat (80% din acţiuni la fiecare dintre companii este deţinut de stat)? Nu ştim deocamdată.
Ceea ce ştim este că, în pregătirea acestei reorganizări, ministrul Berceanu a demis şi înlocuit directorii celor două instituţii. Şi a numit la Otopeni un inculpat penal.
Dacă ar fi să fac un scenariu, aş crede că, în fumul iscat de această numire controversată, ministerul va putea organiza liniştit fuziunea celor două aeroporturi, împotriva interesului consumatorilor, dar şi a angajaţilor de acolo, pentru că presa va fi ocupată cu dezvăluiri privind noii directori. Şi poate tot Radu Berceanu va da soluţia, şi ne va anunţa că nu mai este nevoie de directorul penal, în cazul fuziunii find suficient un singur director în loc de doi.

Niciun comentariu: