marți, 9 iunie 2009

concluziile sondajului meu

Am ajuns la vremea concluziilor pentru alegerile europarlamentare. După o cotă istorică a absenteismului la vot, rezultatele ne arată că primul loc este disputat la mică diferenţă de PSD şi PDL, iar PNL a obţinut 5 mandate de europarlamentar din cele 33 scoase la concurs pentru România.
Timpul dedicat campaniei electorale m-a făcut să mă dedic mai rar comentariilor pe blog, aşa că în ultima perioadă v-am propus un sondaj on-line, sondaj care pentru mine s-a dorit în primul rând un mijloc de lobby pentru un sistem de desemnare a reprezentanţilor pentru P.E. mai apropiat de cetăţean. Am convingerea că, în condiţiile în care în România trei partide îşi dispută cea mai mare parte a voturilor exprimate, este normal ca lista fiecărui partid să fie rezultatul unui mecanism transparent de desemnare a candidaţilor. Altfel voturi exotice pentru Vadim, Gigi sau EBA sunt fireşti, în condiţiile în care candidaţii din lista partidelor sunt cvasi-necunoscuţi pentru electorat.
Dar iată şi concluziile concursului on-line între euroliberali (desigur, relevanţa este mai degrabă una simbolică, decât sociologică, având în vedere numărul repondenţilor):
1. Magor Csibi - din păcate nu se va mai regăsi în Parlamentul European, fiind doar locul 8 pe lista PNL
2. Renate Weber
3. Adina Vălean
4. Ben-Oni Ardelean - a ratat accesul în P.E., locul 6 al PNL fiind primul sub linie
5. Cristian Buşoi
6. Ramona Mănescu
7. Norica Nicolai
8. Ovidiu Silaghi - de asemenea, rămas în afara P.E.

Concluziile le vom trage fiecare

Niciun comentariu: