marți, 12 mai 2009

Şi eu promovez lectura

Pentru că am aflat despre o campanie în mediul virtual pentru promovarea lecturii (despre care aflaţi mai multe aici ) la care m-am decis să contribui şi eu, o să vă povestesc despre o experienţă plăcută pe care am avut-o duminica aceasta.

Deşi scopul campaniei este promovarea lecturii, nu am să vă vorbesc despre o carte, ci despre un spectacol de teatru. Am avut şansă să mă număr printre spectatorii spectacolului "Cum m-am lăsat", o adaptare după un roman de Hannes Stein (aici găsiţi o cronică din presă despre această piesă), fapt care mi-a prilejuit nu doar bucuria interpretării actoriceşti, dar şi un moment de reflexie asupra temei propuse.

Nu o să vă povestesc mai multe, dar vă recomand acest spectacol şi sunt sigur că mergeţi, nu veţi regreta. Cred că este o reclamă excelentă în favoarea lecturii, dar o să aflaţi de ce doar dacă vedeţi spectacolul pus pe scena teatrului Metropolis. Şi, pentru că este un blog politic, vă asigur că va fi un moment de reflexie şi asupra politicii, a ceea ce este aceasta şi care ar fi rolul fiecăruia dintre noi aici.

P.S. Dacă nu ajungeţi la teatru, puteţi găsi romanul original al autorului, "Cum m-am lăsat de gândit. Mic tratat pentru intelectuali epuizaţi", publicat la editura Nemira şi disponibil chiar on-line pe site-ul iniţiatorilor campaniei Promovez lectura.

P.S.2. Lansez invitaţia vecinilor de blogosferă să participe la această campanie în favoarea lecturii.

10 comentarii:

Vasile spunea...

Te felicit pentru aceasta initiativa.
Cred ca majoritatea "rasfoiesc" rezumate pe internet sau se uita la "film":D.

Cred ca ar trebui sa punctezi ce face o lectura interesanta si utila.


Vasile

Anonim spunea...

Nu pot decat sa scriu ca ma surprinde in mod foarte placut initiativa de a promova lectura, lectura de carte in speta, chiar prin intermediului celui mai aprig concurent..calculatorul si implicit internetul.
Felicitarile mele Liviu pentru faptul ca te-ai alaturat initiatorilor si mai ales pentru modul inedit in care ai facut-o...pe mine m-ai convins sa citesc cartea avnd in vedere ca nu sunt in Bucuresti sa pot merge la teatru...

Liviu Jicman spunea...

@ anonim
Daca nu esti in Bucuresti, poate cine stie, vine teatrul la tine daca exista public :D. Unde esti?

Narcis Afrasinei spunea...

Bravo Liviu si cu toate scuzele care se inainteaza in cazul plagiaturii, iti spun ca am scris si eu pe blog despre initiativa Tamada realizata prin intermediul tau!

costina spunea...

Felicitari pentru initiativa, astept cu interes si alte articole pe tema asta! .. si poate merg si eu la teatru :)

Teo spunea...

Spor la lectura! Din fericire am avut ocazia sa vad aceasta piesa de teatru, ne-ar prinde bine mai multe vizionari si de asemenea, lectura intensa! :)

Andreea spunea...

Demna de toata lauda initiativa!!! Felicitari!!
Dar, ca in orice pe lumea asta, exista si reversul medaliei, asa ca o sa-mi permit sa dau un citat din "Cine suntem" - Dan Puric, o carte pe care o citesc cu mare placere si pe care o recomand tuturor:

"Aveam eu un director infatuat la teatrul din Botosani, care terminase Academia "Stefan Gheorghiu", si intr-o zi a tipat la un masinist: "Ma nenorocitule! Tu sa nu te pui cu mine, ba, eu am citit biblioteci intregi!". Si masinistul, mic, asa i-a zis: "Da, domnule director, dar daca nu ati inteles rezumatul, tot degeaba!".

andreea m spunea...

E bine si e frumos ca se promoveaza asemenea lucruri. Eu m-am departat nitel de blogosfera si imi place ce am regasit.

razvan pop spunea...

din pacate nu prea aud, citesc, vad ce se spune pe blog-uri sau diferite forumuri, de cum lumea descarca de pe torrente carti. filme si muzica la greu, dar carti din pacate nu prea se downlodeaza.

mi-ar place sa gasesc carti scanate si puse la dispozitie de cititorii lor. un mic fahrenheit virtual!!!

Anonim spunea...

Tare comentariul Andreei cred ca si Vasile e de acord cu el :)))