miercuri, 18 martie 2009

Interviul săptămînii - despre EBA

Ultima ştire din politichia românească pe mine unul m-a lăsat fără replică: Elena Băsescu demisionează din PDL pentru a candida independent pentru Parlamentul European. Aşa că totuşi ca să nu treacă evenimentul necomentat, am făcut un schimb de roluri, de la politician la jurnalist. Am luat un microfon imaginar şi am pus următoarea întrebare unui jurnalist:

- De ce veţi vota EBA pentru Parlamentul European?

Alexandru Cristorian, Academia Caţavencu: " - În primul rând, nu votez. Refuz să mai iau parte la procesul ăsta de autotortură la care ne supunem cu regularitate. Sunt dezgustat şi scârbit, iar încrederea mea în capacitatea clasei noastre politice de a produce o schimbare în bine este nulă. Dacă s-ar pune totuşi problema să merg la vot, aş alege EBA – Elena Băsescu din mai multe motive. În primul rând la mişto. Mi s-ar părea genial ca Elena Băsescu să bată la vot PD-L-ul, PSD-ul, PNL-ul şi UDMR-ul. Pe toţi la un loc. Nici că s-ar putea ca alegătorul român să facă un mişto mai mare de întreaga clasă politică decât arătându-le că Elena Băsescu e mai votată decât ei. În al doilea rând, dacă ar fi să mă gândesc bine, Elena Băsescu mi-ar putea produce mai multă satisfacţie într-o singură zi – uninominal – decât ar putea să-mi producă tot restul listelor de candidaţi europarlamentari la un loc, timp de 5 ani. În plus de asta, sunt convins că sigla cu „EBA” va arăta mult mai bine decât celelalte silge, şi pentru simplul motiv că, fiind vorba de sigla Elenei Băsescu, va fi una accesorizată cu articole de firmă, făcută de un fotograf profesionist şi retuşată în photoshop. Un alt motiv ar putea fi acela că .... eh, la naiba, chiar nu îmi vin alte motive în minte. Sunt sigur însă că există zeci de alte motive temeinice pentru care aş merge la vot şi aş pune ştampila pe EBA. Şi, sincer să fiu, n-aş refuza să mă las convins."

4 comentarii:

MARIUS spunea...

EBA- a mutat bine:pentru ea, pentru PD-L, pentru Traian Basescu.De acum incolo comentariile pro sau contra nu vor face decat sa o ajute in campanie iar masinaria PD-L va reusi sa o impinga spre Bruxelles.

Liviu Jicman spunea...

Cred că într-adevăr Elena Băsescu a intrat foarte bine în rolul auto+asumat pe care-l interpretează într-o notă bună, incât ai zice că se află sub magheta maestrului Sergiu Nicolăescu. De aici, de la rolul de actriţă de succes pe care nu şi-l doreşte deocamdată cel puţin, şi până la rolul de actor politic cred că e un drum lung.
Cât despre PDL, nu ştiu dacă mediatizarea aceasta suplimentară le va aduce atât de multe voturi cât ar putea să piardă din simpla împărţire a voturilor. PS: Dacă domnişoara Băsescu nu are pile precum spune, mai ştie cineva vreun exemplu de om politic care a candidat pentru orice funcţie ca independent demisionând dintr-un partid, iar partidul să anunţe că îl va primi înapoi chiar înainte de a se consuma campania electorală?

Anonim spunea...

Marian Vanghelie

Liviu Jicman spunea...

Asa-i, doar ca în cazul Marian Vanghelie măcar PSD-ul nu a anunţat public dinaintea campaniei că îl va primi înapoi, chiar dacă toată lumea intuia asta.