vineri, 6 martie 2009

Despre educatie - cer sprijin

La finele săptămânii trecute, conducerea Tineretului Naţional Liberal reunită în formulă extinsă a decis organizarea Conferinţei Naţionale TNL pentru 4-5 aprilie. Ceea ce poate fi de interes pentru publicul larg şi nu doar pentru tinerii liberali posibil implicaţi în alegerile care vor avea loc cu această ocazie, este că totodată s-a decis şi organizarea unor dezbateri cu acest prilej pe 3 teme de politici publice, respectiv tineret, educaţie şi mediu. Mai multe aflaţi aici.

În acest sens, în avant-premiera acestor dezbateri, se vor centraliza diverse puncte de vedere, propuneri, comentarii sau rezoluţii pe aceste teme de la cei interesaţi de subiect, fie ei tineri liberali sau nu.

Eu unul doresc să particip la dezbaterea pe teme de educaţie, şi în acest sens vă cer ajutorul. Sunt interesat de politica în educaţie pentru că este un factor important care asigură dezvoltarea, iar traiectoria mea politică a avut de-a face cu acest domeniu, fie că a fost vorba de implicarea în comisia de educaţie a PNL, activitatea în cadrul Clubutilor Studenţeşti Liberale, sau, cel mai recent, dezbaterea electorală în care am ales ca unul dintre proiectele centrale pe care le-am susţinut să fie din domeniu, respectiv introducerea sistemului bonurilor de educaţie. Pe acest din urma subiect doresc să insist în continuare şi sper să am şi susţinerea colegilor mei în această direcţie. Însă cu siguranţă că problemele din educaţie sunt multiple şi subiectele de dezbatere la fel de numeroase. Iar din păcate din expunerile actualilor guvernanţi din educaţie nu au rezultat o serie de priorităţi, nu ştim care sunt lucrurile care vor fi încurajate şi care schimbate.

Aşa că aştept propunerile sau sugestiile dumneavoastră, fie aici, fie pe adresa personală liviu.jicman@pnl.ro
astfel încât să încercăm împreună un răspuns la întrebarea:
De ce are nevoie educaţia în România anului 2009?

Avem şi un termen limită pentru documente de poziţie, 10 martie, însă eventuale comentarii pe care să mi le însuşesc le primesc până la data conferinţei.

Un comentariu:

Aura Matei spunea...

1. parerea mea despre educatie e aici http://auramatei.blogspot.com/2008/02/liberalizarea-invatamantului.html si o stii.
2. apoi, apropo de educatie, mai e nevoie ca tinerii liberali sa puna mana pe o carte si sa se dumireasca si ei cum e cu mediul si liberalismul. nici nu mai stiu cine e in BNC, dar ar trebui sa poata si ei impreuna mai mult. Sau ma insel eu si se discuta despre rezolvarea problemelor de mediu in paradigma guveernarii bunurilor comune de la Elinor Ostrom?? Daca vor discuta prostii interventioniste se discrediteaza total si confirma stereotipul de nonvaloare aplicat tinerilor din politica. Si transmite-i lui Magor sa lase mai moale cu vantul schimbarii ca nimeni nu mai crede in prostii din astea in Romania. Noi am inceput schimbarea de prea multe ori inaintea americanilor...
3. as mai sugera cresterea importantei date curriculei pentru educatie politica, mai ales in clasa a XI-a. Cand ajunge votant, tanarul nostru nu e invatat nimic despre politica. Desi, asta nu e tocmai o masura care sa favorizeze partidele, mai interesate de ignoranta votantilor, de aceea nici nu o prea vad realizabila in curand.

Spor la dezbateri! E totusi un progres ca vreti sa folositi position papers. Sunt tare curioasa sa le citesc si eu!