luni, 9 martie 2009

achiziţii publice - a lua sau a nu lua

Guvernul a modificat legea achiziţiilor publice. Nu am înţeles de ce această decizie s-a luat într-o şedinţă de guvern organizată sâmbăta, de parcă ar fi fost vorba de vreo urgenţă naţională... Asta contează mai puţin, poate cabinetul actual lucrează mai cu spor în timpul liber.

Ce contează însă mai mult sunt modificările făcute şi de ce au fost acestea necesare. În conferinţele de presă, premierul Emil Boc sau ministrul administaţiei Dan Nica au împachetat în declaraţii de bune intenţii aceste modificări şi ne-au explicat că astfel vom trece criza mai uşor. Eu am citit printre rânduri că după ce şi-au împărţit funcţiile, câştigătorilor împărţelii li s-a făcut foame. Pe deasupra, se apropie şi campania pentru alegerile europarlamentare, şi puşculiţa de partid trebuie completată.

Să luăm un exemplu: Una dintre măsuri, trecută într-o paranteză, în plan secundar, este aceea de mărire a plafonului de licitaţii. Aşa cum vedeţi şi la finalul
acestui articol din "Adevărul".
Adică, în traducere liberă, a crescut plafonul de contracte acordate FĂRĂ LICITAŢIE, firmelor agreate de ordonatorii de credite.

Mi-am amintit de această problemă ăn timp ce căutam secvenţa postată ieri şi am dat din întâmplare peste un alt moment în interpretarea aceluiaşi actor - Horaţiu Mălăiele, foarte sugestiv:

Ce putem spera este ca măcar guvernanţii să nu stea cu banii la ciorap sau să-i cheltuiască prin magazine din străinătate, ci măcar să dea o tură pe la comercianţii români, cred că asta ar fi singura tangenţă a măsurilor cu lupta anti-criză. Deşi sunt şanse mici să se întâmple chiar şi asta.

Niciun comentariu: