marți, 10 februarie 2009

contribuţii sociale majorate sau povara mortală a economiei de criză

Am ales liberalismul pentru câteva dintre obiectivele sale principale, pentru care mă consider, într-o viziune mai largă, un om de dreapta. Unul dintre acestea despre care vreau să vorbesc astăzi: reducerea taxelor şi impozitelor. Cred că statul este cel mai prost administrator al banilor, inclusiv pentru serviciile publice, care pot fi la rândul lor administrate privat. Mai mult cred că eu ştiu să îmi administrez mai bine banii, chiar dacă asta presupune să particip la un sistem de asigurări (pensii, sănătate etc.). Cred că banii de care eu ca individ dispun vor fi folosiţi nu numai în interesul meu mai bine, darn şi pentru dezvoltarea mai rapidă a economiei. Dar să lăsăm teoria la o parte....

Avem criză economică. Ce ne propune guvernul: Majorarea contribuţiilor sociale (cu 3,3% din informaţiile actuale).
Care contribuţii, conform discursului de astăzi din Parlament al premierului (deci o declaraţie serioasă, nu una la repezeală), au fost reduse de Guvernul Tăriceanu "în mod inconştient în perioadă de criză", ca o "măsură populistă".

Deci , dacă privaţii, cei care activeză pe piaţa liberă, cei care muncesc, vor plăti mai mult la stat, asta va reduce criza economică, va face ca firmele să prospere, iar locurile de muncă să se înmulţească, în viziunea guvernului. Părerea mea este că puţinii angajaţi care mai au pentru ce lucra vor încerca să-şi ascundă veniturile, să fie plătiţi la negru sau la gri (să declare parţial veniturile), iar statul va pune, o dată în plus, cruce peste speranţele economiei româneşti. Mai ales într-o perioadă de criză.

Iată un răspuns hotîrît în privinţa orientării, de dreapta sau de stânga, a guvernului rezultat dintre social-democraţi şi democrat-liberali: statul împovărâtor.

Niciun comentariu: