vineri, 13 februarie 2009

comunismul trăieşte

De ce e nevoie de condamnarea comunismului zi de zi, si nu doar la comemorări? De ce este nevoie să cunoaştem toţi, inclusiv cei care s-au născut dupa 1989, ororile şi crimele comunismului? De ce trebuie să ne amintim mereu că în comnism nu "era mai bine"?

Sunt câteva din întrebările la care mi-am completat lista de răspunsuri concrete, nu doar teoretice sau filosofice, ieri dupa-amiaza.
Am avut ocazia să fiu prezent la o masă rotundă care i-a avut ca principali vorbitori pe Marius Oprea si Pedro Fuentes Cid. Acesta din urmă, un cunoscut fost deţinut politic în Cuba, a fost şim personajul principal al întîlnirii despre care vă vorbesc, prilejuită şi găzduită de Fudanţia Konrad Adenauer.

Din păcate, într-o ţară precum Cuba se întâmăplă şi astăzi urgiile pe care noi le-am trăit în anii comunismului, fie că vorbim despre eliminarea oricăror drepturi şi libertăţi individuale, începând cu cel al libertăţii de expresie, fie că vorbim despre sărăcia lucie în care populaţia este forţată să trăiască pentru a împlini visul de aur al conducătorului iubit. Am înţeles o dată în plus că lupta împotriva comunismului nu trebuie văzută ca o chestiune "bătrânească", abstractă, ci că ar trebui să găsim căi de salvare a milioanelor de oameni care sunt asupriţi de acest vis urât, fie că este vorba de Cuba, fie că este vorba de alte forme asemănătoare mai aproape de noi, la graniţa de est, in Republica Moldova de exemplu.

Niciun comentariu: