luni, 26 ianuarie 2009

Aseara am vazut la televizor un criminal

"Veniţi să apăraţi televiziunea!"
Seara trecuta, invitatul lui Ion Cristoiu la emisiunea "Zig-zag" m-a facut sa spun ca mai bine domnul Cristoiu ramanea la emisiunea lui Mihai Gâdea şi reenunţa la cea a cărui moderator este duminica. O inspiraţie mai proastă decât să-l ai ca invitat pe Teodor Brateş, de data aceasta in rol de moshuleţ cumsecade, scriitor (să-i facem şi ceva reclamă la cărţi) şi povestitor, nu cred că se poate.

V-am obişnuit să ilustrez cu imagini de pe net anumite relatări, de data aceasta am cautat în zadar pe youtube sau alte motoare de căutare, n-am gasit secventa dorită...

Dar...la obiect.
Mulţi oameni au murit degeaba la revoluţia din 1989, iar când spun "degeaba" de data aceasta nu mă refer la cei care au preluat puterea, ci mă refer la cei care au murit atunci când revoluţia deja îşi atinsese scopul, când ceauşeştii fugiseră, când am avut nenumărate victime ale "teroriştilor" sau pur şi simplu victime inexplicabile, oameni împuşcaţi degeaba.
Toate acestea ca cei care doreau să preia puterea să o poată facă rapid. Toate acestea pentru ca să existe legitimarea unei preluări rapide de ştafetă, pentru executarea rapidă a cuplului conducător şi pentru ca românii să trăiască sub teroare şi să aştepte salvarea de terorişti, în loc să spere la o instaurare rapida a democraţiei reale şi adevărate.

În această tragedie inutilă, Teodor Brateş a jucat rolul instigatorului, în secvenţa celbră - pe care n-am gasit-o: "veniţi să apăraţi televiziunea". În interviu, dl. Cristoiu a întrebat despre alte întămplări, trâmbiţate la tv in decembrie 89 precum "apa infestată", însă a uitat să întrebe acest lucru simplu:
De ce a chemat Teodor Brateş oamenii să apere televiziunea, în condiţiile în care TVR era apăartă de armată şi nu era atacată de nimeni? Acesta a fost pasul decisic spre ulterioara înarmare a civililor, spre haosul creat în care oameni nevinovaţi au fost împuşcaţi de alţi oameni nevinovaţi.
Teodor Brateş a reuşit să acopere preluarea puterii cu o baie inutilă de sânge.
Iar acum, autorul apare la tv dacă nu ca un erou, cel puţin ca un povestitor onest.... Foarte trist!

Niciun comentariu: