marți, 20 mai 2008

Despre candidatura mea la Consiliul General

Dragi prieteni si vizitatori,

Pentru ca am la randul meu o implicare in cursa electorala pentru alegerile locale din Bucuresti, drept candidat al PNL pentru functia de Consilier General, si mai ales pentru aceia dintre dumneavoastra care viziteaza acest site pentru a afla cate ceva despre candidatura mea (si carora le multumesc anticipat pentru interes), astazi va scriu cateva randuri despre motivatia si intentiile mele de a concura pentru aceasta demnitate.

Ţinând cont de activitatea mea de până acum şi de implicarea pe care am avut-o în Bucureşti, indraznesc sa cred ca aceasta candidatura a mea este un pas natural. Insa colegii din Organizaţia de Tineret a PNL Sector 6 au fost cei care m-au incurajat si m-au sustinut.

Activitatea Consiliului General, a consilierilor de sector sau ai capitalei este foarte puţin cunoscută de cetăţeni. Dacă parlamentarii, primarii, membrii executivului ar fi mai mult în centul atentiei presei şi implicit în ochii publicului, activitatea Consiliului General nu s-a remarcat decât cu ocazia unor scandaluri precum „parcul Bordei” sau. prin conflictul constant între Consilierii Generali şi Primarul General, cu ani in urma….
Care sunt deciziile pe care le ia Consiliul General? Cum votează fiecare reprezentant al bucureştenilor? Ce face Consiliul General şi ce ar putea să facă? Sunt întrebări ale căror răspunsuri au rămas, din păcate, departe de alegătorii bucuresteni. Deci, lipsa de transparenţă şi de informare asupra activităţilor din primărie este, încă, o zonă nevralgică, deşi comunicarea rămâne o obligaţie a celor aleşi democratic.
Îmi propun să fac astfel încât transparenţa activităţii Consiliului General al Municipiului Bucureşti să crească. Voi susţine programul PNL pentru Bucureşti, program care este rezultatul unei consultări ample a bucureştenilor şi care propune soluţii moderne pentru un oraş sufocat. Personal, intenţionez ca, prin toate resursele disponibile, să informez cetăţenii despre TOATE deciziile Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
Consilierii locali, consilieri judeţeni sau generali sunt încă aleşi pe listă de partid. Consilierii generali vor putea apăra interesele comunităţilor de bucureşteni, interesele fiecărei zone din Bucureşti dacă vom avea şi aici alegeri în sistem uninominal, aşa cum vor fi pentru Parlamentul României. Dacă aceştia vor fi aleşi într-un colegiu din Bucureşti, într-un cartier sau zonă, responsabilitatea va fi una mult mai clar definită şi nu una confuză. Voi susţine ca următoarele alegeri pentru consiliul local şi general să se facă în sistem UNINOMINAL. Până atunci însă, primul pas spre responsabilizare în faţa cetăţeanului este transparenţa deciziilor. Cred în implicarea tinerilor în administraţia locală, cred că e nevoie sa schimbăm „garnitura” de consilieri anonimi care stau pe banii bucureştenilor fără sa răspundă pentru activitatea lor.
Decizia trebuie sã fie a CETAŢEANULUI, prin reprezentanţii săi, iar primul pas pentru aceasta este ACCESUL LA INFORMAŢIE. Vă aştept să facem primul pas împreună, pe acest site, precum si la adresa:
http://www.consiliergeneral.blogspot.com/. Acesta din urma este un site pe care l-am inaugurat recent exclusiv in acest scop.
Vreau să cunoaştem TOATE DECIZIILE Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi ale reprezentanţilor nostri acolo!

Un comentariu:

dclau spunea...

Ma bucura faptul ca exista un loc de unde pot afla detalii despre Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

Am incercat sa ma informez in aceasta privinta in timpul campaniei electorale si nu am reusit sa gasesc pe internet altceva decat articole despre diferite scandaluri & activitati in care au fost implicati diferiti membri de-a lungul timpului.

Sper ca blog-ul http://www.consiliergeneral.blogspot.com/ sa poata fi citit de cat mai multi utilizatori.

Mult succes, Liviu!