duminică, 3 februarie 2008

Protest anti-sistem?

Dupa decizia Curtii Constitutionale referitor la CNSAS, astazi a avut loc, la initiativa unui numar important de ONG-uri active in viata civila romaneasca, un miting de protest impotriva acestei decizii si pentru sustinerea continuarii activitatii CNSAS.

Am fost prezent la eveniment si am incercat sentimente contrare, chiar daca in genere m-am simtit in acord cu solicitarile initiatorilor.

Daca incerc sa vad jumatatea plina a paharului, este de remarcat faptul ca absurda si abuziva hotarare a membrilor CC proin care activitatea CNSAS este desfiintata de jure a generat un soc suficient de puternic ca sa produca o coalizarea a reprezentantilor societatii civile incat acestia sa treaca peste orgolii personale, peste acuzele drepte sau nedrepte de apropiere cu un partid sau altul, au trecut chiar si peste solutiile diferite pe care fiecare le vede fata de aceasta situatie.

Ceea ce mi s-a parut insa a fi mai trist fata de vremurile mitingurilor anticomuniste din Piata Universitatii, este ca astazi inca lipseste o directie coerenta fata de care toti cei care sustin aceasta miscare sa cada de acord. Daca in anii '90 era mai simplu, si strigam cu totii "Jos Iliescu", astazi in Piata am auzit si "Jos Iliescu" - vinovat pentru aceasta restauratie -, si "Jos Basescu" - pentru lipsa de reactie si pentru ca si reprezentantii Presedintiei au pus umarul la decizia unanima a Curtii -, si "Jos Tariceanu" - pentru intentia negata de premier dar confirmata de zvonuri cum ca o posibila solutie ar fi subordonarea institutionala a CNSAS catre Guvern, solutie care aceleasi zvonuri spun ca ar fi fost propusa de Marius Oprea, culmea, prezent la manifestatie si luptator consacrat cu sistemul securist.

O fi nevoie sau nu ca societatea civila sa aiba in anul electoral 2008 si o directie partizana? Va avea succes aceasta mobilizare si va oferi ea si solutii coerente?
Initiatorii au anuntat continuarea initiativei zilnic de la ora 14.00 la locul traditional pana la deblocarea situatiei.
Poate ca daca maine vom fi acolo mai multi si mai puternici, vom castiga si in coerenta. Eu unul sper asta, chiar daca pare paradoxal. Pentru ca responsabilitatea de a reprezenta vointa atator oameni ar trebui sa fie mai puternica decat pozitia personala. Asa ca, ne vedem in Piata...

4 comentarii:

Vlad spunea...

Mult succes!!! Totusi tin sa precizez ca titlul acestui blog "Perspective" indica un oarecare semn de intrebare, poate chiar nehotarare in mai multe aspecte. Ma gandeam ca poate nu vei fi atat de direct.

Toate bune!!!

Liviu Jicman spunea...

@ Vlad

Multumesc pentru urare!

Am ocazia sa explic titlul, chiar daca l-am ales fara sa stau prea mult pe ganduri:
Sper sa existe aici opinii si pareri diverse, si mai ales sa putem vedea evenimentele sau situatiile discutate nu doar prin ochii autorului blogului, ci din unghiuri cat mai diverse.

Sper sa reusesc asta, desi tine in cea mai mare masura de vizitatorii acestui site sa isi exprime perceptiile de zi cu zi, mai ales daca difera de ale mele.

Insa eu n-o sa ma limitez la a lansa teme de dezbatere, ci o sa profit de ocazie sa imi expun parerile mele. Cred ca e si un jurnal de bord necesar pentru transparenta, pentru a fi evaluata si coerenta sau consecvanta autorului.

Mitruţ Ianoş spunea...

Intregul proces de reformare morala si politica a clasei politice romanesti, precum si a intregului sistem administrativ, de reprezentatii regimului comunist, de cei care au colaborat cu securitatea, se afla in acest moment in impas, ba mai mult este in totalitate blocat

mai ales ca suntem in an electoral, intr-un an in care cu atat mai mult ar fi trebuit ca CNSAS sa-si faca treaba!

ps: spor la scris si idei cat mai multe
:)

Liviu Jicman spunea...

Un editorial pe care il gasesc interesant pe aceasta tema

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=17706&art=42859&cHash=1b9fcaa36c